2010-05-11

Det kanske inte alltid är något att se

Det kanske inte alltid är så mycket att se på tv, vare sig SVT eller reklamkanalerna, men visst har det varit väldigt tyst om det Expressen skriver om, att det kan bli svart i rutan för miljontals tv-tittare. De kanaler som svartnar är i så fall SVT-kanalerna. Allt på grund av upphovsrättsliga grejer, men varför ska vi tittare lida? De allra flesta betalar ju tv-licens, och då ska man ju ha det man betalar för. Visst, jag tycker inte att alla program SVT visar är bra, men till exempel Kunskapskanalen har många bra dokumentärer som jag brukar titta på. Nu säger i alla fall kulturministern att parterna måste lösa det här och jag håller med henne.

3 kommentarer:

Synnøve. sa...

Synd det ska vara sånt krångel med tv och program hela tiden.
Hoppas de finner en lösning.

Hörni sa...

Ja det skulle var urtråkigt om det inte fungerade helt plötsligt. Jag kollar inte så mycket på tv men den står på ändå och ibland tittar jag ju.

Yvonne L sa...

Synnøve: Visst är det!

Gun: De få program man tittar på vill man ju gärna se! Ibland hamnar man ju också i något som visar sig vara jätteintressant.