2010-05-29

Eftermiddagsbilder

Ni fick ju i förra inlägget se bilder från Higgins och min morgonpromenad, nu blir det ett par bilder från eftermiddagen. Istället för att vara ute på äventyr med Higgins var jag ute på äventyr med pappa, och Higgins fick tillbringa eftermiddagen med mamma.

Förra året blev ångslupen Gerda k-märkt av Sjöhistoriska museet, och idag var det dags att överlämna plaketten. Det hela gick av stapeln ute i Näshulta vid kyrkbryggan så det var dit pappa och jag åkte för att vara med om den händelsen. Gerda är alltså en ångbåt, och hon byggdes 1865 vilket gör henne exakt 100 år äldre än mig. Med andra ord måste det betyda att jag kommer att få vänta 100 år till innan jag blir k-märkt.
När plakettöverlämnandet var avklarat så gick vi och tittade lite i omgivningarna runt kyrkan och sjön och tog lite bilder på klockstapeln och lite blommor och sen åkte vi hem igen. Jag gick och hämtade Higgins för en promenad under tiden pappa åkte och köpte tårta. Mina föräldrar hade nämligen koll på att dagens namnsdag var Yvonne. Man ska ta alla chanser till att äta tårta. Imorgon är det mors dag, och då blir det nog också tårta.

6 kommentarer:

Göran sa...

...och jag missade helt din namnsdag... FÖRLÅT!

Yvonne L sa...

Göran: Det gör inget! Hade inte mamma och pappa grattat hade jag missat det själv. :0)

Jenny sa...

Vet inte om jag vill titta på dig när du är gammal nog att bli K-märkt, inte fräschaste Yvonne då tror jag...
Fast kul med gammal ångbåt. :)

Yvonne L sa...

Jenny: Haha, men jag kanske kommer att vara den bäst bevarade 145-åringen någonsin! :D

Hörni sa...

Jag som trodde att jag var K-märkt redan, men det kan jag inte vara då..
Ångbåtar är mysiga.:)

Yvonne L sa...

Gun: Nä, man måste vara över 100 för att bli k-märkt! :D