2010-05-05

Han läser mina tankar

När jag var ute med Higgins på eftermiddagspromenaden gick jag och funderade på om jag skulle åka till ÖB idag eller imorgon. Levergodiset var nästan slut och de har bra pris på ÖB. Jag kom fram till att jag skulle ge Higgins mat när vi kom in och sen skulle vi åka iväg. Jag sa inget utan alla funderingar skedde i mitt eget huvud, men han verkade veta ändå att det skulle ske något hysteriskt skoj och jätteroligt. Han älskar nämligen att åka bil, och att ens tänka på att äta var uteslutet. Han fjantade runt och verkade helt på det klara med att vi skulle ut med bilen så det var ju bara att sticka iväg.
Tänkte jag skulle ta en fin bild på honom där han satt i baksätet när vi skulle åka hem igen, och det var först när jag laddade upp bilderna till datorn som jag fick se att han satt och stack ut tungan. Kanske lipade han åt mig och sa "pilutta dig, jag visste ju att vi skulle ut och åka bil innan du ens visste det själv". Nu har vi i alla fall 2 kilo levergodis hemma som väl ska räcka ett tag, och så köpte jag tjusiga blå bajspåsar också. Femtio stycken på rulle för 10:- och det är ju som hittat.

- - - - -
Lite andra djurnyheter:
En cocker spaniel som heter Pucko jobbar för polisen med att nosa fram pengar som kriminella gömt. En hundnos kan man ha till mycket! Det kan ju låta lite taskigt att han heter Pucko, men han är brun och troligen döpt efter chokladen.

Om man är igelkott och bryter benet kan man få sitt ben gipsat och omlindat med rosa bandage. I alla fall om man bor i england.

Sen borde nog vissa björnar lära sig att om man klättrar upp i ett högt träd är det bra om man kan ta sig ner själv igen. Det kunde inte en björn i Californien så den fick brandkåren hjälpa. Tänk om brandmännen är upptagna med att släcka bränder, då kan man bli sittande väldigt länge i trädet!

12 kommentarer:

egoinasmamma.nu sa...

Haha! Det är helt klart något du gör som Higgins uppfattar när han får med sig att ni skall iväg. Jag brukade fundera på sånt när jag hade Madde och kunde komma på att jag gjorde saker jag inte var medveten om. De är smarta!

Anonym sa...

Lustigt. Vi var också på ÖB i går. Såg att dom hade rosa bajspåsar nuförtiden fast vi köpte dom som inte är på rulle utan i påse med handtag. Är inte så förtjust i att dom är parfymerade men dom är lätta att ha med sig i fickan. Speciellt på vintern då det ju är omöjligt att riva av påsar ur en rulle och öppna dom när man har vantar.

Hörni sa...

Smart han är lille Higgins!:D Han visste nog att han skulle få godis och blå bajspåsar.

Husan sa...

Vacker hund ska ha gott att äta.
:o)

Snäckskalsdalen. sa...

Men så lustigt.....jag köper också levergodiset på ÖoB numera...det verkar vara riktigt, riktigt bra levergodis för Tingeling älskar det.
OCH Tingeling älskar också att åka bil. Ibland ligger hon kvar i bilen när vi kommit hem....en trygg plats tydligen!
Hälsa Higgins!
Agneta kram

Wildhearts sa...

Vilken sötnos han är! Blåa bajspåsar vill jag också ha, men jag kan hoppa över levergodiset ;-)

Yvonne L sa...

Em: Visst är det konstigt hur de kan känna av något man inte märker själv! Otroligt smart!

Renathe: Vi såg de rosa påsarna men detg passar inte vår stil! :D Parfymerade påsar hade vi en gång, fick det som prov någon gång och det var väldigt märkligt. Sen har jag en väska sitter på kopplet där jag stoppar ner påsar. Vissa är ju helt omöjliga att öppna, men jag kom på ett trick i vintras och öppnar påsarna lite så de liksom är förberedda. Då kan man öppna dem med dubbla tumvantar på sig!

Gun: Ibland är han alldeles för smart! :D

Husan: Helst ska man ju uträtta något för att få sitt godis och inte bara vara vacker! ;0)

Snäckskalsdalen/Agneta: Det är ju stor skillnad på priset på levergodiset jämfört med en djuraffär så det är värt pengarna! Higgins har bråttom ut ur bilen när vi kommer hem, men han har inget emot att ligga och vänta en stund när jag uträttar något snabbt ärende.

Wildhearts: Tycker du inte om levergodis?? ;0)

Jenny sa...

Billiga skitpåsar är bra att ha :) Även vi har dem, lagom till utrensningen från sandlådan (aka kattdasset).

Mille sa...

Livet är så härligt... Man får åka bil och sedan får man med sig 2 kg levergodis med sig hem... Tjohooo!!

Yvonne L sa...

Jenny: Såna påsar är bra till mycket!

Mille: Det kan knappast bli bättre! ;0) Det enda som skulle kunna göra det bättre var om man fick äta upp allt godis på en gång! :D

Ingmarie sa...

Underbara djurnyheter!
Du vet väl att speciellt hundar har ett sjätte sinne,svårt att lura dom små!
Klart att han skulle med på en biltur!!!

En toppen helg önskar jag dig!

Yvonne L sa...

Ingmarie: Det är definitivt ett sjätte sinne inblandat någonstans!