2010-05-03

Dagens magnolia får samsas med ett skomysterium

Pink Magnolia, originally uploaded by Yvonne E.
På eftermiddagspromenaden stannade jag till och tog en bild på en av de rosa magnolior som står i Stadsparken. Visst ser det ut som om blommorna har det rätt trångt inne i sina ludna höljen!?

Det var på samma promenad jag tog bilden av den tappade rutiga skon i det här inlägget. I en av kommentarerna där påminde mig Wannabe om att det verkar tappas väldigt många skor i Eskilstuna. Det har hon ju helt rätt i! Kanske borde jag starta en utredning om varför det är så många skor som tappas här. Särskilt som bägge tappade skorna har varit högerskor.

10 kommentarer:

Mille sa...

Maria: Ja, hon är helt enkelt en urskön böna. Snygg, empatisk och med ett stort hjärta... och som sagt jäkligt rolig :))

Hörni sa...

Vilket mysterium! Du får ta med Higgins ut och spana.
Magnolian är helt underbar!

Yvonne L sa...

Mille: Hon är verkligen jättehärlig!

Gun: Ja, ett stort mysterium. Vi ska hålla ögonen öppna! Och visst är magnolian vacker!

Synnøve. sa...

Tappade skor ja, undrar hur man kan tappa en dojja bara. Säkert någon enbent som bara behöver en sko.

Här behövs det skidor i dag. Snön vräker ner. En hel dm har landat på backen här....
Det är ett mysterium det.
kramen.

Ingmarie sa...

I Eskilstuna tappar man skor,i Västanbäck haltar man...hiiii!!!
Eftersom jag nu behöver en stor o en liten sko så kanske det vore värt ett besök till Eskilstuna???

Kramen!

Uttan sa...

Verkligen mystiskt....men de rasar väl ur väskor och kassar när folk cyklar för visst cyklas det en del i den staden, eller?

Magnolian är en otroligt vacker blomma/träd det är inte vanligt att man ser dem här omkring.De är nog fel växtzon.

Kram till Dej och Higgins så klart,

Snäckskalsdalen. sa...

Underbar, jag menar inte skon, jag menar magnolian, magnifik!
Agneta kram

Yvonne L sa...

Synnøve: Jag har inte sett så många enbenta människor så jag vet inte hur det går till med de tappade skorna.
Så onödigt att få snö igen! Hoppas den försvinner snabbt!

Ingmarie: Nu är det ju två högerskor jag hittat, visserligen en stor och en liten, men du behöver kanske ha en vänster och en höger? ;0)

Uttan: Den första skon kan ha ramlat ur någons väska, men den i vattnet verkar mer ditplacerad.
Men du bor väl inte så långt från mina trakter, så det borde väl gå med någon sorts magnolia?

Snäckskalsdalen/Agneta: Visst är magnolian vacker!

Wannabe sa...

haha :-D
magnolian som kommer ur sitt ludna skal är urfin!

Yvonne L sa...

Wannabe: Magnolian är faktiskt helt fantastisk! Om jag hade en trädgård skulle jag bara ha magnolior! Och kanske en och annan sko... :D