2010-05-11

Morgonpromenad med sol

Idag var det solsken när det var dags för morgonpromenad och det tackar jag för. Vem tacket ska gå till är väl lite oklart så jag är glad att jag inte måste skicka tackkort!
De tre magnoliaträden i Fors kyrkpark börjar blomma mer och mer, och som man ser på träden i bakgrunden börjar det komma fler och fler blad på de tidigare kala grenarna. Gräsmattan verkade också rätt nyklippt, men jag tror inte det var gjort idag.

En favoritvy jag går förbi dagligen, gångbron vid Fors kyrka där jag ofta stannar till och tar en bild bort mot Rådhusbron. De gamla husen på höger sida ligger längs med Köpmangatan.

Så här såg det ut i Rothoffsparken idag, motsvarande vy som jag tog en bild på i slutet av månaden i ett halvår i utmaningen "En bild, ett motiv - sex månader" som Lisa höll i.
Här ovanför är min sista bild i den utmaningen, tagen i slutet av mars. Det är alltså ungefär 1,5 månad mellan de två sista bilderna i det här inlägget.

10 kommentarer:

egoinasmamma.nu sa...

Vad mysigt! Här var ingen sol i morse, men det var så blick stilla på havet att bara det var underbart i sig.

Yvonne L sa...

Em: Vi har haft sol mest hela dagen, men det får gärna bli varmare!

Bibbi sa...

Själv tog jag min morgon promenad till jobbet i kyla, blåst och regn. Jätte trevligt och jag kände mig så lycklig!
Inte inte inte....:( Men nu ikväll har det klarnat och solen tittar fram. Men fortfarande kallt :( Tur jag kan dona med husvagen;) Det värmer...

Mille sa...

Måste ju erkänna att kortet med mer grönt i gillar jag bäst. Oooo vad jag har saknat värmen, fågelkvitter, måsar, grönt gräs, sitta ute och fika... ja jag kan rabbla i evigheter...

Yvonne L sa...

Bibbi: Usch, din morgonpromenad lät verkligen inte rolig! Mer sol till hela landet nu!!

Mille: Jag gillar också dagens foto med grönt gräs bäst! Nu vill man ju verkligen ha sommar!

Hannele på Hisingen sa...

Vackert.

Hörni sa...

Vad härligt vårigt och fint!

Yvonne L sa...

Hannele: Visst är våren vacker!

Gun: Det enda som saknas är värme!

Lisa sa...

Åh vilken härlig morgonpromenad det måste varit, bilderna ser ialla fall riktigt härliga ut!
Kul att se hur parken ser ut nu, verkligen stor skillnad mot sist du fota den ju! Jag tänkte fota mitt motiv i slutet av april och fortsätta lägga upp ett helt år men sen hann jag inte och nu är vi redan i mitten av maj... :/ Väljer kanske ett nytt motiv och kör ett år på det istället.

Yvonne L sa...

Lisa: Promenaden var så fin som den ser ut!
Platsen för sista fotona går jag förbi nästan dagligen, och kompaktameran ligger alltid i fickan så då är det enkelt att fota. Roligt också att kunna se hur en plats förändras vartefter årstiderna går.