2010-05-02

Men det vore väl smart

I en undersökning Sifo gjort om intresset för att rösta via internet eller sms har 38% svarat att de skulle föredra det. Några tycker det verkar lite väl osäkert och hur ska man veta om det är rätt person som röstar? Jag skulle gärna rösta via internet om det gick, man kan ju deklarera via nätet, så varför inte rösta med hjälp av sin e-legitimtaion. Fast för att politikerna ska få några röster alls kanske de ska tänka lite mer på vad de säger. Eller i alla fall kontrollera att inga mikrofoner finns i närheten som fångar upp eventuella grodor om trångsynta fruntimmer och annat.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Ja som man bäddar får man ligga, som det vackert heter. Man ska vara aktsam som offentlig person i vad man säger, hur och när. ;)
Skulle också gärna rösta på nätet, hellre än springa och leta efter en skola som jag aldrig sett röken av. Och röstande på nätet skulle ju hjälpa utlandssvenskar och andra som istället behöver förtidsrösta och poströsta för att de inte kan komma till en vallokal på valdagen. Jag missade ett riksdagsval för ett par år sedan för att jag inte lyckades lista ut var förskolan låg som stod angiven som röstlokal. Senaste valet blev det därför poströstning i god tid.

Yvonne L sa...

Jenny: Ja, det gäller att tänka sig för! ;0)
Jag röstar också oftast i förtid eftersom jag ser det som ett nödvändigt ont och vill ha det undanstökat.

Hörni sa...

Jag skulle gärna rösta via nätet om det gick. Det skulle vara jättebra.

Yvonne L sa...

Gun: Visst vore det bra om det gick!