2010-05-26

Titta vem som kom på tillfälligt besök!

Den här rabarberpajen kom och ringde på dörren för att göra ett tillfälligt besök hemma hos mig. Besöket kommer att vara till ända när jag äter upp pajen, vilket kommer att bli om kanske en timme eller så. Först ska jag äta min kvällsmat bestående av vit sparris inlindad i skinka och ost, det står just nu och gratineras i ugnen och ska egentligen serveras med kokt potatis och hollandaisesås. Eller ska och ska, man får väl göra som man vill men det är så jag fått den serverad av min kompis Heike i Tyskland. Idag blir det ingen potatis och sås utan bara någon sallad. Men sen ska jag alltså göra slut på mitt tillfälliga besök tillsammans med glass. Nu har jag inte tid att sitta här längre, maten är klar och jag måste bänka mig i tv-soffan för alldeles strax börjar ju Poirot!

4 kommentarer:

Göran sa...

Usch, nu blev jag ju hungrig... Tur att man spelar in Poirot.

Hörni sa...

Åh vad gott allt det där låter! Ha en trevlig kväll med Poirot.:)

Synnøve. sa...

Hos dig törs man inte hälsa på ju.... Du äter ju upp dina tillfälliga besökare.....
Tur det var en rabarberpaj den här gången.
God ser den ut med.
Kramen Synnöve.

Yvonne L sa...

Göran: Att spela in är bra, men min hög med otittade saker är tillräckligt stor redan! :D

Gun: Det var gott, och att titta på Poirot är alltid trevligt! :)

Synnöve: Hit är det livsfarligt att komma. Om man är rabarberpaj alltså.... ;0)