2010-05-16

Skarpa färger

Ja, det där kanonvädret det skrevs om i Expressen vet jag inte riktigt om jag upplevt så mycket av. Det var ju soligt och varmt igår, men idag har solen enbart lyst med sin frånvaro. Eller det var lite sol som bröt igenom på eftermiddagen, men det varade inte länge. Speciellt varmt har det inte varit heller. Igår gick jag i kortärmat med en kofta över när jag var ute på kvällspromenad med Higgins, idag hade jag samma kläder fast ovanpå koftan min vindtäta vårjacka och jag frös lite ändå.
Det är ju tur att det finns fina planteringar runtom i stan. Det lyser upp, och i flera rabatter och stora urnor har de planterat blommor i riktigt skarpa färger. Snyggt! Den här stora urnan som har en tvilling strax bredvid står utanför grinden till Rothoffsparken.

I Stadsparken är det skarpt färgade tulpaner som lyser upp mest. De växer i såna här runda rabatter längs med grusgången precis nere vid ån. 

3 kommentarer:

Jenny sa...

Idag kom stekvädret tillbaka, iaf här! Pust. Tyckte det var skönt med lite regn och frisk luft igår.

Em sa...

Vi har molnigt och det kunde varit varmare, men det kommer.. Ni har nog upplevt mer värme än vi på en och samma dag. Jag ser fram mot att kunna gå i kortärmat.

Yvonne L sa...

Jenny: Solen är hos oss idag också! Härligt!!!

Em: Jag som trodde ni därnere i Skåne hade det jättevarmt! Solen och värmen jag efterlyste igår kväll är tillbaka idag igen. Jättemysigt, och jag har kunnat gå i kortärmat igen!