2010-05-08

Ifall någon vill baka

EN HELT VANLIG JÄVLA KAKA

Ett ägghelvete
1 dl sur kakao
Så lite smör som möjligt
Socker
Ingen jävla mandel
2 dl bakpulver
1 pkt fula russin
1,5 dl allerginötter

Fyllning:
1 dl tradigt vaniljsocker
1 melon eller nåt
Sprit

Häll nästan allt i en bunkjävel och kör med elvispen i en kvart. Grädda direkt i skålen. Skit i att smöra och bröa. Kakhelvetet fastnar ändå. Dunka ut skiten på matbordet om du kan. Garnera med krossad melon och sprit. Det spelar ingen roll. Skit i det då. Dra åt helvete!

KLASSISK FRUKTKAKA
1 dl socker
150 g smör
4 ägg
2 dl torkad frukt
1 tsk salt
1 dl farinsocker
4 msk citronsaft
nötter
2 liter whiskey.

Ta fram en mellanstor skål. Kolla whiskyn genom att smaka. Häll whisky i ett decilitermått och drick. Upprepa. Sätt på elvispen. Smaka på whiskyn igen, om den fortfarande håller kvalité. Blanda 1 dl smör i en stor skål, lägg till 1 msk socker och vispa igen. Kolla om whiskyn fortfarande är god, drick ännu en kopp. Schtäng av elvispen. Knäck två hönor och schläng i schkålen, med all torkad frukt…
Sätt på elvischpen igen… Om den fruktade torken fastnar i schkålen, vrid loss den med en muvschkrejsel. Schmaka sen om whiskyn fortfarande är god. Schen schka du schila 2 dl schalt, eller nåt schånt. De é inte schå noga. Kolla whischkyn. Schila citronsaften, lägg till en mat…sched…och schå socker.ller nåt, va fan. Schmörj ugnen. Vrid kakformen på 200 grader, glöm inte att schtänga av elvischpen. Schläng ut schkålen genom fönschtrert, och…schååckolla schen whiskyn. Gå å lägg dej… Vem fan schänner för å äta en jävla fruktkaka …???

7 kommentarer:

egoinasmamma.nu sa...

Hahaha! Den hade jag glömt, jag läste den för några år sen.
Sv: Finns det många noshörningar där du bor? :D :D

Yvonne L sa...

Em: Jag satt och rensade bland gamla dokument i datorn och hittade recepten som jag också glömt!
Självklart, det finns massor av noshörningar här! :D

Hörni sa...

Hahahaha, vilka goda kakor! :D

Kia sa...

Jag har inte ens T sprit hemma, annars skulle jag göra mig en kakjävel.
Den var rolig! :D)))

Yvonne L sa...

Gun: Jag hade tyvärr inga bilder som kunde visa hur kakorna ser ut... :D

Kia: Se till att köpa hem lite så du kan baka nästa helg istället! :D

Anonym sa...

Haha! det var kul. Jag har inte sett dom förut.

Yvonne L sa...

Renathe: Då är det bara att sätta igång att baka alltså! :D