2010-05-30

Blev de avundsjuka?

Att ta bilder på harar som skuttar runt i parkerna brukar inte vara det lättaste. Bästa bilderna jag någonsin tagit på en hare tog jag igår morse när det låg en i en rabatt och försökte se ut som blommorna.
Idag när Higgins och jag var nästan hemma fick jag se något på avstånd bland träden. Innan det rörde på sig tänkte jag väl inte så mycket på det, men så såg jag en rörelse och då trodde jag det var en katt. Sen var det mer som började röra sig och då såg jag att det var harar. Klickar ni upp bilden stor ser ni kanske lite bättre att det är något litet där mellan träden.
Jag kom ända fram till stängslet som syns på översta bilden, och där ställde jag mig och började fotografera. Hararna skuttade runt och ett tag verkade de leka eller göra någon sorts ringdans. Higgins låg på gräsmattan bredvid mig och gjorde gräsänglar under tiden jag tog bilder på hararna.
Nu vet jag alltså vart hararna håller till på söndagar. Nog för att jag gått förbi här många söndagar förut - andra dagar också för den delen - och visst har jag sett någon enstaka hare skutta fram över gräsmattan men idag var det ju rena rama stormötet. När hararna nu inte verkade ha något emot att vara med på bild så filmade jag en snutt också.

7 kommentarer:

Jenny sa...

De är ju för goa. Häromveckan hade våra harar i dungen bakom husen fått tillökning. Men sedan 1 ½ vecka är alla harana borta! :( Törs inte ens fundera på vad som hänt, vi som vakat 1 ½ vecka i väntan på att få fota småpaltarna...

Yvonne L sa...

Jenny: Visst är de söta! Kanske er harfamilj åkt till sommarstugan.:)

Hörni sa...

Vad fina de är! Vi har en hel del harar här också men jag inte lyckats fota dem än.

Yvonne L sa...

Gun: Nä, oftast försvinner de ju innan man hinner reagera. Nu har jag haft tur två dagar i rad så nu kommer jag väl inte att se en hare på flera år.

egoinasmamma.nu sa...

Vad roligt! "Dina" harar är helt klart mycket mer tama än de som är här. Vad konstigt de beter sig, antagligen för att du står där? Roligt i vilket fall som helst, ser som du säger ut som en dans eller ett ritual.

Ingrid sa...

Men skojar du? Ännu fler harar och så många?? Jösses du är ju värsta harmamman snart :0)

~Livet i byn

Yvonne L sa...

Em: Kanske var de här hararna inte vis sina sinnens fulla bruk, annars brukar jag bara se rumpan av dem!! Eller så kände de sig säkra eftersom det var ett stängsel emellan.

Livet i byn: Jag har aldrig varit med om något liknande, annars springer de ju alltid iväg. Kanske har hararna utsett mig till förste harfotograf eller något! :D