2010-05-31

Dragkedjor och mat

När jag kom ut till bilen med mina veckohandlingsväskor så upptäckte jag att det blivit något fel på dragkedjan till fleecetröjan jag hade på mig som jacka.
Jag lät det vara tills jag kommit hem och packat upp varorna, men ska det behöva bli så här? Jättebesvärligt var det att få ordning på det, och vilken tid det tog! Det hade nästan varit snabbare att klippa bort hela dragkedjan, men då hade jag ju varit tvungen att sy dit en ny och det vet jag inte hur man gör. Eller så hade jag kanske kunnat fixa det med silvertejp.

Sen visade jag ju bild förra veckan på en rabarberpaj som tog sig hit för att bli uppäten. Det kom hit en annan sak också, fast den trillade ner i påsen mina nya skor låg i när jag kom från skoaffären i fredags till mina föräldrar för att hämta Higgins som varit där ett par timmar.

Det som kom hit då var en sorts efterrätt som mamma brukar göra, en rabarbermousse eller vad det nu kan heta. Den kom hit i den fina lilla dessertskålen i glas, och nu var den diskad så när jag gick till mina föräldrar  för att hämta Higgins  som varit där när jag var och handlade bar jag med mig skålen med innehåll genom källargången. Det är hundmat i påsen, Higgins äter kvällsmat vid halv fyra ungefär och det var klockan när jag gick över till mina föräldrar. Genom att ta med maten så höll den Higgins sysselsatt när jag pratade en stund med mamma och pappa innan Higgins och jag gick ut på promenad. Så nu har ni bildbevis på att jag faktiskt tar med mig saker till mina föräldrar när jag går dit!

4 kommentarer:

Hörni sa...

Vad gott det låter med rabarbermousse!
Men tur att du tar med dig ätbart ibland också.;D

Yvonne L sa...

Gun: Den är jättegod den där moussen. Sen måste man ju bjuda till lite, så då blir det att jag tar med mig något att knapra på! :D

Erika sa...

Du är snäll du!

Yvonne L sa...

Erika: Visst är jag. ;0)