2010-05-08

Måste det blåsa?

Idag känns det inte alls som majväder, solen vet jag inte vart den tagit vägen, det är mulet, det har kommit regnstänk och så blåser det kalla hårda vindar.
Flaggan vid bryggan nere vid Nybron stod rätt ut i blåsten, och Higgins var rätt irriterad på mig av och till under promenaden eftersom han trodde att det var jag som gick och sparkade honom i rumpan när vi gick med vinden i ryggen.

Denna totalt demolerade och misshandlade cykel tror jag att jag fotat tidigare, jag började nog redan förra året då den stod i ett cykelställ och såg allmänt ledsen ut. Nu har den som man kan se inte mycket som är helt.

8 kommentarer:

Wildhearts sa...

Jag tycker att du genast ska sluta att sparka din hund i rumpan ;-P

Yvonne L sa...

Wildhearts: Hmmm, ok då. :D

Hörni sa...

Ja, det är hemskt vad det blåser! Jag kom in för flera timmar sedan och fryser än.

Yvonne L sa...

Gun: Fast man får väl tänka positivt. Det är i alla fall inte snöstorm...

Ingrid sa...

Hej hopp, här kommer en hälsning till dig och Higgins från soliga Mallorca :0)

~Livet i byn

Snäckskalsdalen. sa...

Jag håller med! Det är inget vårväder överhuvudtaget.....men det kommer nog....
Agneta kram

anemonen sa...

Riktigt ruggit är vädret just nu. Man kan inte tro att det är maj månad. Mera sol och värme önskar jag nu.

Yvonne L sa...

Livet i byn: Åh så roligt! Tack för det!!

Snäckskalsdalen/Agneta: Vårvädret brukar ju dyka upp...

@nemonen: Visst vill vi ha mer sol och värme nu!!