2010-05-21

Solglasögon (139 av 365)

Nu har det ju varit soligt och varmt några dagar så mina solglasögon har kommit till nytta. De ser kanske lite stora och klumpiga ut, men det är meningen. Jag har dem nämligen ovanpå mina vanliga glasögon eftersom jag annars ser ungefär lika bra som en fladdermus. Under många år använde jag linser, och då gick det ju bra med vanliga solglasögon, sen slutade jag med linser och gick och kisade så fort det blev sol. Jag hade ett tag såna där solglasögon man sätter fast på vanliga glasögonen, men efter några glasögonbyten passade de inte. Dessutom var det alltid sånt bestyr så fort man skulle använda dem. För ett par år sen fick jag tips om "vanliga" solglasögon som är gjorda för att kunna använda utanpå sina vanliga glasögon. Helt perfekt! Det är liksom en skyddande kant på ovansidan av bågen och på sidorna så det kommer inte in sol i ögonen någonstans. Enda problemet är att det ibland blir jättesuddigt när jag har glömt att putsa både mina vanliga glasögonen och solglasögonen...

Övriga deltagare i fotoutmaningen "365 foton 2010" finns det länkar till här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka smarta solglasögon, var köpte du dom?

Yvonne L sa...

Anonym: Hos en optiker.