2010-05-15

Otippat

Det var ju lite otippat att jag skulle jobba idag, precis när den första riktigt varma och soliga vårdagen inföll. Jag har ju sen snart ett år varit arbetssökande, men har nu fått ett vikariat över sommaren, ett timvikariat som också gör att jag kan hoppa in vid behov. Idag fanns ett behov så jag fick tillfälle att jobba. Själva "riktiga" vikariatet börjar inte förrän i början av juli, så då kommer det nog också att bli jättefint väder. Men det gör inte mig något, jag är glad att få jobba. Det lustiga är att jag vikarierade på samma ställe för 5 år sen och det kändes fullkomligt normalt att jobba där igen. Ungefär som att jag bara haft en ovanligt lång semester. Annars var allt väldigt välbekant, det enda som var nytt för mig var kaffemaskinen och kassaapparaten. En annan anledning till att allt kändes väldigt välbekant var förstås också att min visstidsanställning som tog slut förra året bara var en annan avdelning av samma arbetsställe. Jag känner ju liksom redan alla som jobbar där.

10 kommentarer:

egoinasmamma.nu sa...

Men vad skönt! Det är skönt när inte allt är nytt och man känner sig klantig till att börja med. Jag håller tummarna för att du får massor med fint väder när du INTE jobbar också. ;)
Sv: Madde fick egentligen alltid ligga i både soffan och sängen, men hon var så glad i Bia-bädden att på dagtid valde hon den. Sen "frågade" hon alltid innan hon gick upp i soffan, men det slutade hon med när "hennes" Bia-bädd var borta. Hahaha, då tyckte hon nog att hon var i sin fulla rätt.

Yvonne L sa...

Em: Precis, det är jättebra, alla vet ju redan hur klantig jag är!;0)
Jag hoppas ju förstås på en hel sommar med sol och värme, särskilt efter den extremt långa vintern!

Higgins favoritplats har alltid varit UNDER min säng på stenhårda golvet, och han måste kravla som en padda för att komma in där. Han tycker också om att ligga under ett skåp härinne där jag har datorn.

Jenny sa...

Skönt med jobb! Skulle också gärna ha ett timvik att hoppa in på, extrapengar... :) Synd att de inte kan ta och anställa dig för gott. Vik är ju säkert bra men fast jobb är nog bättre... :)

Jenny sa...

Nej men vad dumt, min dator har ju cashat en helt galen adress till fotobloggen, haha! :D

Yvonne L sa...

Jenny: Jo, det är skönt att få jobba lite, men självklart vore ett fast jobb bättre. Det är bara att fortsätta söka fasta tjänster.

Yvonne L sa...

Jenny: Glömde ju, det var verkligen en intressant adress din dator sparat! :D Tyvärr kan jag inte gå in och ändra, annars hade jag ju kunnat göra det..

Hörni sa...

Åh vad kul att du fått jobb! Grattis! Om än det bara är tillfälligt, så vet man ju aldrig, det kanske kan leda till mer jobb framöver.

Yvonne L sa...

Gun: Ja, det är roligt, det kan ju bli några timmar då och då, och sen blir det ju över sommaren i alla fall. Det sägs ju att det är lättare att få jobb om man redan har ett, får se om det funkar den här gången!

Bibbi sa...

Va kul att du fått jobb:) Vikariat är ju en bra början.
Skönt att ha lite koll redan innan. Känns ju tryggt:)

Tänk att vi har problem med att få in vikarier...Många tycker det är för långt att köra 2 mil utanför stan för att vicka några timmar... Men de som kommer brukar alltid vela vara kvar;P

Ha en fortsatt fin dag. Vi bara njuter av värme som i flera dagar varit kring 25 pluss...:) LOVLEY!
Men än finns faktiskt lite snö kvar...

Yvonne L sa...

Bibbi: Ja, det är roligt och man får ta det som bjuds. Det kan ju leda till mer, man vet ju aldrig. :) Jag har ingen restid heller, det tar kanske 5 minuter för mig att gå dit.
Så skönt att ni fått både sol och värme också, hoppas att det vädret tar skrämmer bort den sista snön!