2010-05-04

Det var ju en annan femma

När jag efter morgonens promenad med Higgins satt och åt min frukost och läste morgontidningen blev det sådär konstigt som det kan bli ibland. Samtidigt som jag satt och skummade igenom vänstra sidan av den uppslagna tidningen såg jag i ögonvrån en rubrik som fick mig att fundera. "Goda råd får testade att drabbas av stroke", och det lät ju en aning oroväckande. Har de utfört någon sorts test där folk getts goda råd, och sen har de drabbats av stroke?! I så fall vill jag aldrig någonsin få några som helst goda råd! Men det var förstås en felläsning. Det stod "Goda råd för att testa om drabbad fått stroke", och det är ju en helt annan sak.  Artikeln finns även på nätet och kan läsas här.

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Såg de där råden jag med, men jag läste rätt på en gång ha-ha!!

~Livet i byn

egoinasmamma.nu sa...

Hahaha! Så där läser jag fel många gånger. Ibland är det riktigt roande.

Jenny sa...

ögon och hjärna har spännande uppfattningsförmåga.

Hörni sa...

Det blir roligare om man läser fel ju! Men bra att de skriver om det. Ifall någon drabbas kan det göra mycket att omgivningen vet vad det kan röra sig om.

Yvonne L sa...

Livet i byn: Du kanske koncentrerade dig på vad du läste! :D

Em: Det kan bli väldigt konstigt ibland, men man kan ju få sig ett gott skratt!

Jenny: Visst är det så!

Gun: Det är mycket som blir roligare när man läser fel! Men just det här är ju extra bra att de skriver om.