2010-05-14

Valmöjligheter

När man är ute och går med sin hund, bland annat över gräsmattor det nyligen regnat på kan detta inträffa.
Tåspetsarna på skorna ser plötsligt väldigt svarta och odammiga ut jämfört med resten av skorna som sen inköpet antagit en mer gråaktig ton. (Klickbar bild som vanligt!!) Man har då några val.

  1. Totalt ignorera det hela och hoppas att ingen lägger märke till det.
  2. Gå hem och göra som expediten sa att man kunde göra när du köpte skorna för 2 år sen, ta en fuktig trasa och torka dem rena.
  3. Leta reda på närmaste sand- eller jordhög, sparka runt lite där och få en ny fin och jämn dammyta utanpå skorna.
  4. Vänta tills nästa gång det regnar, gå ut på promenad och se till att hela skorna blir blöta och alltså rengjorda.
Mina funderingar lutar skarpt åt alternativ 3 eller 4.

7 kommentarer:

egoinasmamma.nu sa...

Jag rengör aldrig mina promenadskor. Jag har räknat ut att Reebooks walkingskor håller ca 300 mil innan de börjar spricka där framme. Jag är lite skadad efter flera år med hund.. (En mil om dagen ungefär och om jag inte tog i, så blev det 300 mil på ett år, skorna höll ett år i taget.):D

Snäckskalsdalen. sa...

...och jag har bara grova kängor, jag.....jag blöter ner fötterna, jag plumsar i bäckar....osv osv...så jag har gett upp annat material än tjockt läder, lite à la miltärtyp tror jag, inget flashigt.....
Och dom putsar jag med fett sådär en gång om året.....
Trevlig afton
Agneta kram

Hörni sa...

Jag torkar mina skor flera gången i veckan. Duktigt va? ;D

Husan sa...

Annars finns allternativet KÖP NYA. Då får man rena o fina skor igen. ;o)

Hoppas solen lyser på er med o krama Higgins från oss alla. Just nu är det 4 fyrfotingar här.

Yvonne L sa...

Em: Enda gången jag gör rent skorna är om de är helt leriga eller om jag trampat i något annat olämpligt. Jag går också ungefär en mil om dagen beroende på väder och jag håller med om hur länge Rebooks skor håller! :D

Snäckskalsdalen/Agneta: Jag går ju mest på promenadvägar och genom parker i stan så det finns inga direkta bäckar att plumsa ner i. I så fall måste jag kliva ner i ån! :D

Gun: Men jösses så ordentlig du är då! ;0) Kan du komma och torka mina också när du ändå är igång?? :D

Husan: Ja, köpa nya kan man ju också göra! Bra idé! :D
Idag har solen lyst hela dagen och det är jättevarmt! Härligt!!!

Anonym sa...

:)
Jag skulle helt klart ha kört med nr. 3

Yvonne L sa...

Lairama: Den metoden är klart bäst!