2010-02-27

Jag ska försöka vara positiv

Jag ska verkligen försöka vara positiv nu när snön börjar smälta (trots att man får plaska genom vatten och snösörja överallt). Jag har ju inte haft några större problem med den, och tycker att om det ändå ska vara vinter så kan den lika gärna ha snö. Det blir ju ljusare om inte annat. Men hur det än är, nu är jag lite småtrött på att det inte bara är att hoppa i ett par skor och möjligen dra på sig en tunnare jacka när det är dags att gå ut. Våren får faktiskt komma när som helst nu, och den här veckan har barnen i Eskilstuna haft sportlov så nu finns det liksom inga undanflykter längre varför det inte skulle kunna få bli vår.
Igår hade vi plusgrader för första gången på länge, och idag är det också plusgrader vilket ju gör att snön börjar smälta. Men, jag tycker någon kunde ordna med så att snön kunde försvinna på något lite torrare vis. Det är faktiskt inte roligt när gatorna börjar likna kanalerna i Venedig. För flera år sen var jag i Venedig så jag vet ju hur det ska se ut på riktigt. Men jag försöker verkligen vara positiv, vattnet kommer förhoppningsvis att rinna undan snart. Om några veckor eller så.

Vad jag däremot har lite svårt att komma på något positivt att tänka om är att när vi var ute nu på eftermiddagen så blev ju Higgins naturligtvis blöt, och det tycker vare sig han eller jag är roligt. Han tycker förstås det är minst roligt eftersom det är han som är blöt. Det enda positiva med det är väl kanske att han förhoppningsvis hinner torka till nästa promenad... Jag kan heller inte komma på något direkt positivt med att det snöade för fullt på vår promenad, och snöfallet håller dessutom i sig. Men jag jobbar på det. Det positiva alltså, inte snöandet.

5 kommentarer:

Gun sa...

Tyvärr så får vi väl stå ut med vårflod om vi vill ha vår. Och det vill vi ju.:)

Anonym sa...

Det har inte blivit lika blött här. Men så bor jag ju lite utanför stan också...
Jag bor i ett område som heter Brickeberg och ligger lite högt så kanske allt vattnet rinner härifrån och ner till stan ;)

Synnøve. sa...

så länge det är tjäle i backen rinner inte vattnet undan. Så ska det försvinna måste tjälen gå.
Tror det tar dit i år...
Så det blir nog blött ett månad minst....
Klems og ge Higgins en klapp från mig.
Synnöve.

Bibbi sa...

Jag är så avundsjuk ;P Om du saknar snön kan du få några dm som föll här i natt. Inga problem.
Tycker du köper gummistövlar till Higgins så han slipper gå i vattnet. Stackarn kan ju bli förkyld.
Ge honom en bamsekram! Han är verkligen en riktig skönhet.

Yvonne L sa...

Gun: Klart vi vill ha vår, men visst vore det roligare om den kunde göra sitt ingåg lite torrare! ;0)

Renathe: Hmm, hoppas det inte rinner ända till Eskilstuna bara!!;)
Det blir ju lite annorlunda mitt inne i stan, det är ju skillnad även inom stan.

Synnøve: Det sägs att vi inte har så mycket tjäle eftersom snön kom innan den hann bli så tjock. Men det visar sig. Nu är väl alla gatubrunnar igentäppta av snö också!

Bibbi: Oroa dig inte, vi har snö kvar så det räcker! Sen funderar jag faktiskt på att skaffa stövlar till Higgins, men jag är osäker på om han går överhuvud taget om jag sätter på honom det.