2010-01-18

Nääää!

De ska inte göra såna avsnitt av CSI NY som det var ikväll! Först ett jättesorgligt avsnitt där en av de återkommande karaktärerna dör. Sen ett avslut där hela teamet möjligtvis dör eller blir skadade, och så får man inte veta förrän nästa vecka vad som hände. Jag tycker inte om den typen av cliffhangers.

Tillråga på allt har jag en militant taliban i soffhörnet. Jag tycker visserligen det ser ut som världens sötaste Higgins, men han hävdar att han är en militant taliban. De pratade om såna på nyheterna för en stund sen, och då satte han sig plötsligt upp i soffhörnet och började småprata för sig själv. Han gör så ibland. När jag frågade honom om det var för att han var en militant taliban som han satt sig upp svarade han ett tydligt "jaaa".

6 kommentarer:

Jenny sa...

Jag tvilar på att Higgins vet vad det är, dvs jag tror han är lite förvirrad. Han börjar ju bli till åren, grå och dan ;)
Jag orkade inte se CSI NY ikväll. Vill ha tillbaka orginalCSI, och Miami - på vettiga tider (de flyttar det ju jämt så man missar en halv säsong hela tiden!)

Yvonne L sa...

Jenny: Tja, man vet aldrig med Higgins om han skojar eller ej! ;0)

Bibbi sa...

Ja, visst är det irriterande...? Att så många visst ville sluta samtidigt...;P Faktiskt så är CSI New York, CSI Los Angeles (original) samt Navy CIS några av de få program jag ser på tvn. Har sällan tid att sätta mig ner före 21.00, å´m dessa program tilltalar mig :)
Stackars Higgins har nog bara luktat lite för mycket de svampar pojken i den andra artikeln hade kokat te av... Eller kanske han varit i hans sopor och snusat... Man brukar ju få hallucinationer då..... Du får annars gå med honom på ett sånt där möte för folk som ska "avprogrameras".. Vill inte han ska klassas som terrorist ;P

Gun sa...

Vad taskigt! Jag gillar Csi men har inte sett det på länge.

Godmorgon Yvonne! Ha en bra Tisdag!:D

mille sa...

Helt klart dilerium av alla svamp som han sniffat på. Vi har ju pratat om det där?!?! Inte lukta på konstiga svampar!!

Altanjobbet är ju lite roligt också, men visst blir det slitsamt. Jag får vara hantlangare och det är banne mig mycket tyngre än att skruva dit plank. Nu för tiden så spikar man ju inte utan det är ju skruvdragare för hela slanten...

Yvonne L sa...

Bibbi: Förhoppningsvis så klarade sig hela teamet! Visst är 21 en bra tid att hamna i tv-soffan? Allt som börjar tidigare har jag väldigt svårt att komma till skott med.
Det är möjligt att Higgins hallucinerade igår kväll, han har inte haft några talibanfasoner för sig idag. :D

Gun: CSI är ett måste för mig. Speciellt originalet och NY. Miami tycker jag är lite för glassigt och sen gillar jag inte Horatio Caine..

Mille: Jag trodde Higgins var skyddad mot konstig svamtlukt när marken är täckt av snö, men jag kanske hade fel! ;0)
Skruvdragare kan vara riktigt roliga, speciellt om man råkar köra dem baklänges! :D