2010-01-06

Födelsedagsåret inleds idag

I min familj inleds födelsedagsåret den 6 januari. Idag är det den här killen som fyller:

Nu är det ingen nytagen bild, och det är väl inte bara avsaknaden av snö som avslöjar det. Jag skulle tro att bilden är tagen på sommaren samma år bebisen på bilden föddes. I så fall är bilden tagen 1940, och bebisen är då bara några månader gammal. I den åldern ser de flesta små bebisar ut som små paschor, speciellt när de blir placerade i finaste karmstolen ute på gården. Den lilla paschan på bilden heter Eskil och är pappa till mig och min lillasyster.

GRATTIS PAPPA PÅ 70-ÅRSDAGEN!!!!

Nu ska jag bara packa in paketen och byta om och gå ut med Higgins en sväng, och sen kommer vi över och grattar personligen!

7 kommentarer:

Em sa...

Grattis pappa!!! :D

Gun sa...

Vad söt din pappa var! Tänk att vi alla har varit små.
Grattis till honom:)

Hoppas du får god tårta hos honom:D

Ingrid sa...

Grattis till din pappa!!

Ja -22 grader räknas som kallt, det är -30 ännu här så vi är värst!! Men det ska visst bli kallare har jag hört.

Har just trimmat och badat Alfons. Han hälsar till sin svarta kollega att det är bäst att gömma sig ifall det skulle vara något sådant på G...

~Livet i byn

margit sa...

Hej Yvone! Så då är ni nu o firara pappa, förstår jag.
Bilden från han var liten..ja den liknar bilder från både jag o sytrran som togs på 40 talet...typiskt sitta i nån vagn eller stol..och käderna ganska likadaa..Tänbk vad "stilen" har förändrats!
Tittat bakåt i din blogg. Skrivit av recptet på HEDVIGS SOPPAN..Nästa vecka skall vi nog göra den...ser både god och nyttig ut...nästan viktväktarrecept!?
Här i Kolsva hade vi i morse - 26 grader. Kansk - 24 nu..Åker till E-tuna..och jobbar i natt på Gyn...mitt jobb..
Kram!!/Margit

anemonen sa...

Så gick det till på 40 talet och tidigare också. Man tar finaste möbeln till hjälp vid fotograferingen. Härlig bild är det.

Jenny sa...

Här är det också massa jämna födelsedagar i år (30, 60 och 70 - bror, svärmor o pappa) så det är, som du säger, ett riktigt födelsedagsår! Stort grattis till din far. :)

Yvonne L sa...

Em: Pappa tackar så mycket!

Gun: Vi fick både mat och PRINSESStårta!

Livet i byn: Tack från pappa!
Bra, då vet jag att vi har kallt på riktigt nu! ;0)
Higgins gick genast och gömde sig när han läste om Alfons olycka! ;0)

Margit: Stilen har allt förändrats över åren.
Vad jag vet så är det inte något viktväktarrecept, fick receptet av kocken på hotellet jag jobbade på för många år sen.

@nemonen: Visst är det en härlig bild! Jag såg många såna från både tidigare och senare årtal när jag jobbade med bildarkivet på Eskilstuna stadsmuseum.

Jenny: Tack från pappa! Antar att du har en del tårta att se fram emot under året! :D