2010-04-27

Vilken överraskning!

När posten kom idag så ringde det även på dörren. Higgins som redan börjat säga till att posten var här blev ännu ivrigare. Ibland brukar brevbäraren ringa på om hon har något större med sig som inte går ner i brevinkastet, men jag väntade inget sånt så jag undrade vad det kunde vara. När jag öppnade dörren stod brevbäraren utanför en grannes dörr, och hon sa bara att "han har redan hittat det, han var snabbare!". När jag tittade ner så stod Higgins och sniffade ivrigt på ett brev som stod lutat mot dörrkarmen.
Så här jättespännande post var det vi fick, och när jag fick se avsändaren började jag ana vad det kunde vara i, dessutom hade jag hört att det rasslade lite svagt om paketet, så det var nog därför brevbäraren inte stoppat in det i brevinkastet. Jag kan förresten säga på en gång att mina försök att dokumentera allt runt det här brevet inte togs emot speciellt välvilligt av Higgins som redan var helt på det klara med att innehållet faktiskt nog var till honom.
Här fick Higgins chansen att undersöka paketet lite själv, men innan han började slita sönder det tog jag det för att hjälpa till att öppna. Det var inte populärt alls och jag var alldeles för långsam fick jag höra.

Väldigt suddig bild, men det var lite besvärligt att hålla ordning på kamera, godisburk och en exhalterad hund på en gång!

Sen ställde jag ner burken på golvet bara för att vara elak och Higgins var alldeles till sig och blev till slut så frustrerad över att inte komma åt innehållet att han högljutt bad om hjälp. Det här var enda bilden där man i alla fall ser lite av burken, övriga bilder blev antingen alldeles för suddiga eller så var burken gömd bakom nos och öron.
För att göra mig själv ännu lite mer impopulär hos min hund var jag ju tvungen att fota innehållet i paketet. Det är alltså hembakade hundkex, frystorkade kycklingbröst och frystorkad lever. Trots att kyckling och lever låg i förslutna plastpåsar som sen var nerstoppade i plastburken som dessutom hade lock så hade alltså Higgins redan när han hittade brevet utanför dörren listat ut att det var ätbart innehåll. Inte undra på egentligen att man kan använda hundar och deras nosar till så mycket!
Nu kom nästa svårighet, försöka få Higgins att sitta fint i väntan på smakbit samtidigt som jag skulle ta en bild eller två. Det gick inte så bra för vid det här laget var Higgins så ivrig att hans öron helt slutat fungera. Jösses vilka goda kex!!

Här ser man Higgins in action i sina försök att få äta upp alla godsaker på en gång, han kastar sen ner i liggposition för att i nästa sekund sitta fint och så håller han på så och hoppas att något ska bli rätt och belönas med godsak. Svansen gick i 300 km/timmen men trots sina ansträngningar så fick han inte mer än ett kex till. Resterande godsaker sprider jag ut lite över några dagar så han inte blir alltför bortskämd.

Nu ligger Kexmonstret utslagen och sover och är helt nöjd efter först en lång morgonpromenad då han hittade alla möjliga intressanta lukter och sen glädjen över att få ett brev med en massa godsaker från sin favoritbrevbärare. Nu gillar han nog henne ännu mer än tidigare!

Ett stort tack Renathe, Fidella och Ginger för att ni var så gulliga och skickade den här överraskningen till Higgins!

17 kommentarer:

Wannabe sa...

Gladare hund får man leta efter?! :-) Lyckliga Higgins!

Yvonne L sa...

Wannabe: Ja, det fanns nog i alla fall ingen gladare hund inom flera mils avstånd just då i alla fall! :D

Jenny sa...

Bästa sortens post är solklart positiva överraskningar! :D Ser gött ut! :D

Yvonne L sa...

Jenny: Tänk om man alltid fick sån post istället för räkningar! :D

egoinasmamma.nu sa...

Men vad gulligt! Hahaha, känner igen ivern! Madde var likadan.

Anna sa...

Haha, åååh söta Higgins med det mäktiga namnet! Jag älskar den näst sista bilden! :)

Yvonne L sa...

Anna: Den näst sista bilden är min favorit också, där syns verkligen godissuget! :D

Yvonne L sa...

Em: Det verkar ju som man inte gett dem något att äta på månader när de beter sig så! :D

Unknown sa...

hjälp! en monsterhund

Uttan sa...

Men så roligt att få se sådana bilder på en super glad kille.
Kul för honom med så god post...och bara till honom.

Kram!

Synnøve. sa...

Så säger de som inte gillar djur att de inte har känslor...
Det räcker med att titta på Higgins så vet man att de har fel.
Goare kille får man nog leta efter så där.

Kramen Synnöve.

Yvonne L sa...

Zime: Ja, en riktig monsterhund.

Uttan: Han skulle vilja få sån post varje dag!

Synnøve: Visst är det så!

Hörni sa...

Hahahaa, vad kul! De två sista bilderna är underbara!:D

Yvonne L sa...

Gun: Han har fortsatt i samma stil hela dagen! :D

Anonym sa...

Kul att han gillade kexen och godiset:)
Och tack för dom roliga bilderna!

Anonym sa...

Kul att han gillade kexen och godiset:)
Och tack för dom roliga bilderna!

Yvonne L sa...

Renathe: Det var en otroligt uppskattad överraskning! Hans stora problem är att hans elaka matte portionerar ut lite i taget och inte gav honom allt på en gång!
Bilderna blev ju inte jättebra, men man ser lyckan!!Stort tack igen!