2010-04-25

Jag hade ju i alla fall ost ... och paprika

När Higgins och jag var ute på kvällspromenaden så slog det mig plötsligt att det var vansinnigt länge sen jag åt varma mackor. Jag gick och tänkte så mycket på varma mackor och hur gott det skulle vara att jag helt plötsligt inte ville äta något annat än det till kvällsmat.  Det var bara det att när jag kom hem så insåg jag att det inte skulle bli mycket till varma mackor. Jag hade liksom ingenting att lägga på. Förutom ost. Och paprika. Att lägga isterband under osten kändes inte speciellt lockande, och fryst fläskkotlett verkade heller inte vara någon bra idé.
Men jag hade ju bestämt att jag skulle äta varma mackor, så det fick bli en väldigt torftig variant. Några bitar paprika och sen det viktigaste av allt. Ost. Det är ju egentligen den smälta osten man vill åt. Det var ju tur att jag hade lite fuskjansson kvar sen i fredags som jag kunde värma också. Annars hade jag nog inte blivit speciellt mätt.

(Fuskjansson =med Kalles kaviar istället för anjovis.)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så där väldigt läskad blev man ju inte precis....;)
Själv åt jag Pizza.

Yvonne L sa...

Renate: Nä, det är ju inget jag skulle beställa på restaurang direkt... ;0) Nästa gång jag blir sugen på varma mackor ska jag se till att ha ordentligt med saker att lägga på, eller så får jag åka och köpa en pizza istället! :D

Synnøve. sa...

Man tager vad man havet sa Kajsa Varg. det var ju precis det du gjorde hihi.

Det smakade säkert gott i alla fall.
Kramen.

Yvonne L sa...

Synnøve: Jag lagar nästan alltid mat efter Kajsas princip! ;0) Det var väl ok, men inte den varma macka jag föreställt mig! :D

Bella sa...

Cheese on toast! Inte behöver man lägga på annat tjafs inte- Ost räcker bra! ;)

Yvonne L sa...

Bella: Jag tänkte faktiskt "cheese on toast" när jag satt och åt! Men nu hade jag tänkt mig lite mer matigt.... jag hade inte ätit något sen frukost. :D