2009-09-17

Tuta och kör

Jag var och besiktigade min Fiat idag utan anmärkning så då är det alltså bara att tuta och köra i ett år till. Innan jag skaffade Fiaten så hade jag en svart Daihatsu som hette Alf. Det stod alltså så på registreringsskylten. Alf var en väldigt trevlig liten bil men folk hade lite svårt att komma ihåg vad han var för sort. "Du har väl en sån där Datsun" fick jag höra emellanåt, eller så refererade folk till den som "din lilla japanska bil" varvid jag fick påpeka att Alf faktiskt var korean. Eller så sa folk helt enkelt Alf om min bil kom upp i diskussionen. Med Fiaten är det mycket enklare vilket är bra eftersom den är utrustad med ett helkorkat registreringsnummer som inte går att uttala. Sen om någon undrar så kan jag ju säga att jag har en sån bil som kommer Först I Alla Tävlingar! ;0)

10 kommentarer:

Egoinas mamma sa...

"Jag kör en omgång med alf!" Brukade du säga så? ;D

Yvonne L sa...

Egoinas mamma: Självklart! Speciellt när det var folk i närheten som inte hade en aning om vad jag pratade om! :D

Gun sa...

Det är väl ganska praktiskt med ett mansnamn på sin bil. Och kan bli kul som Egoinas mamma säger;)

Uttan sa...

Min bil är också en Fiat.Brava. med reg,nr HUA vilket blir att den får heta så.
Grattis till att du kan köra att år till!
Kram!

Jenny sa...

*skrattar* Nå det var ju bra att Fiaten går ett år till. Det _finns_ ju Fiatbilar som gått i 30-40 år, men de är lite mer sällsynta här uppe i norden. ;)

Bibbi sa...

Får lyckönska till att du få köra den ett år till:)
Själv kör jag bara om jag måst långt. Föredrar att ta en promenad....
Men inte i morgon, då kopplas husvagnen på;)
Å´vad jag längtar!
Kramen

Yvonne L sa...

Gun: Det var ett väldigt bra bilnamn, hade jag kunnat hade jag behållit det registreringsnumret! :D

Uttan: HUA går ju i alla fall att uttala!

Jenny: Det är alltid bra när bilarna går igenom besiktningar! Fast jag tvivlar på att jag skulle vilja ha min Fiat kvar så länge som 30 år! ;0)

Yvonne L sa...

Bibbi: Jag går definitivt mer än vad jag kör, och det har ju sin förklaring i en liten fyrbening som ligger bredvid mig i soffhörnet!
Min syster och svåger håller sig med husvagn och var iväg förra helgen och hade det bra.

mille sa...

I love Fiat... urgulliga bilar :)
Men nu har jag ju så långa barn, så det blir inte en fiat på ett tag, men snart så :)

Yvonne L sa...

Mille: Haha! Det var en intressant anledning till att inte ha en viss sorts bil! Du får väl sluta köra runt barnen så du kan skaffa dig en Fiat! ;0)