2009-09-06

Riktiga råttor

Jag skulle aldrig skrivit gårdagens rubrik om katten på råttan... Idag såg jag tre råttor stora som hus ungefär 10-15 cm stora plus svans som oförskräckt pilade runt i stadsparken. Jag vet att det finns råttor, fler än vad man vill veta och närmare än vad man vill veta, men eftersom jag inte vill veta så vill jag heller inte se några råttor! Speciellt inte på platser där jag och Higgins promenerar dagligen. Man tycker ju de borde vara lite skygga, men det här var omkring 10.30 och det rörde sig ganska mycket folk i området. Jag ryser fortfarande när jag tänker på det!! Så innan mitt kaffe och mina frukostmackor har jag nu skickat iväg ett mail till kommunens parkavdelning och upplyst dem om min hemska upptäckt. Stackars parkarbetare som riskerar att möta en råtta när de rensar rabatterna! Med tanke på alla hundpromenader jag gått genom stadsparken alla möjliga tider de senaste nästan 9 åren utan att se en enda råtta så var det väldigt otrevligt att plötsligt se tre stycken nästan samtidigt.

2 kommentarer:

mille sa...

De brukar komma upp ur jorden när det vankas bygg/vägarbeten. Urk!
Det är till att lägga ut lådor m rättgift för Anticimex.

Yvonne L sa...

Mille: Nog för att vi har vägarbeten både här och där, men just där råttorna var är inget nyuppgrävt. Får hoppas Anticimex får dit och jobba!