2009-09-14

Inte så fint

Jag har ju haft en serie i ett avsnitt om något som var skitfult. Nu kommer del två med något som faktiskt också är skitfult.
Vi har ju en massa fina gamla byggnader i stan, men under en period var det ju väldigt inne att riva det fina och smälla upp något som inte var riktigt lika fint. Just här är jag inte säker på om de rivit något fint, men de smällde i alla fall upp något skitfult. Som tur är så är det inte ett bostadshus utan det är kontor, bland annat för Vägverket därinne. Det här är dessutom baksidan, men framsidan ser ungefär likadan ut, bortsett från att där finns en ganska ful entré mitt på byggnaden.

3 kommentarer:

Bibbi sa...

Visst är det konstigt hur mycket fula byggnader det finns?
Vissa städer man besöker har så vackra hus och gjort mysigt vid älvar o dyl vatten drag. Här i Umeå är det så fruktansvärt fult i stan! Dessutom är en av de platser som skulle kunna vara vackrast parkering och nu blir där också en skatepark för ungdomarna :(
Inte lönt att klaga. Jag behöver ju inte vara så mycket inne i stan...

Hur tycker du spikmattan var? Jag har haft min ca ett år och bara älskar den! Har äntligen fått igång värmen i kroppen. Dessutom har jag dragit ner ganska mycket på värktabletter. Om det så är placeboeffekt eller äkta struntar jag i. Huvudsaken jag mår mår bättre:)
Ha en skön dag och ge Higgins från burken längst till vänster från mig;P
Kramen

Egoinas mamma sa...

Man fattar inte att det kan ha varit "på modet" med den typ av byggnader.
Sv: Det är viktigt att kunna skämta om sina åkommer, det avdramatiserar det hela. God morgon! :D

Yvonne L sa...

Bibbi: Det finns otroligt många fula byggnader, men som tur är så finns det mycket fint kvar här i stan! Många säger att det är så fult här i Eskilstuna, men det då har de inte tittat ordentligt! :0)
Än har jag ingen riktig uppfattning om spikmattan faktiskt, har bara testat den 2 ggr och det har varit just när jag ska till att sova så jag har nog inte legat så länge på den då.

Egoinas mamma: Visst är det konstigt! Det måste ju vara jättetrist att som arkitekt rita något sånt också! Fast det kanske är jättesnyggt och fullt med smarta lösningar inomhus...
Att skämta om saker är absolut bästa sättet att avdramatisera vad det än gäller!