2009-09-22

Jag skulle bara kolla lite

Häromdagen skulle jag bara kolla en sak. På AdLibris. Då råkade jag visst beställa lite också. Idag kom det jag beställde med posten.

Det är bara pocketböcker - så brevbäraren knäckte inte ryggen på grund av min beställning - och de var billiga. Det är också böcker jag tänkt länge att jag vill läsa. Fast jag får inte börja läsa någon av dem än, först måste jag läsa ut minst en av de böcker jag håller på med. Antingen tar jag bara en ur "hållerpåochläserhögarna", eller så kollar jag helt enkelt vilken det är minst kvar i och läser ut den fort som attan. Sen kan jag rikta blicken mot "Ninas resa", "Hon älskade", "I skuggan av ett brott" eller "Pojken som överlevde förintelsen". Som ni kan se så är samtliga böcker någon typ av biografi vilket kan vara ett avbrott mot senaste tidens mord, maffia och mysterier som stått på min läsmeny. Omväxling förnöjer.

- - -
Äntligen har jag kommit ifatt med uppdateringarna i bilddagboken på min hemsida också!

8 kommentarer:

Gun sa...

Roligt med nya böcker. Jag gillar också biografier, men det går ju i perioder förstås. Just nu har jag svårt att koncentrera mig på något annat än bloggar:D

Yvonne L sa...

Gun: Nya böcker är alltid roligt. Man önskar det fanns fler timmar på dygnet så man skulle hinna med allt läsande man vill, både i böcker och bloggar! :0)

Bibbi sa...

Kul med nya böcker. Själv har jag just köpt Camilla Läckbergs nya. Men inte hunnit börja än. Håller på men Jens något, Snabba Cash. Har alltid minst två tre böcker på gång. Spännig, något typ historiskt och något för själen. Lyssnar och läser om vart annat.
Har läst I skuggan av ett brott. Den är bra, kommer nog att läsa den en gång till. Gillar att läsa flera gånger... Maken gillar däremot inte att jag har ett halvt bibliotek...Men jag ÄLSKAR böcker. Vill inte bara låna, bra böcker vill jag äga...
Kramen på dig!

Yvonne L sa...

Bibbi: Jag har aldrig läst något av Camilla Läckberg, och inte den där Snabba cash heller. Kanske vore något att prova någon gång. Lyssnat på böcker har jag inte heller gjort, men det kanske man också skulle testa!
Låna böcker kan vara roligt ibland, men jag har lite svårt att lämna tillbaka böcker i tid... ;0)

mamma sa...

ser att du köpt Helena Henschens bok "Iskuggan av ett brott". Jag har den och har dessutom läst den, redan innan vi flyttade. På sid 33 och 34 nämns personer jag träffat och pratat med när vi bodde på Överselö. Det var 1947-48

Yvonne L sa...

Mamma: Nämen äsch då, jag skulle kollat er bokhylla lite noggrannare för länge sen med andra ord. Då hade jag ju kunnat läsa boken tidigare. Fast det var i alla fall tur att ni inte hade alla böcker jag köpte!

Anonym sa...

Jag har läst Pojken som överlevde förintelsen, och som alla såna böcker så var den väldigt gripande. Vi verkar ha liknande boksmak du och jag som det ser ut av din senaste bokhög!
Erika

Yvonne L sa...

Erika: Hoppas att alla böckerna jag köpt är lika bra!