2009-09-05

Är det hösten som är på väg?

Betyder det att det är höst när det ligger ekollon på marken? Eller är det bara inledningen på hösten? Hur det än är med den saken så ligger det helt klart ekollon på marken.

Nästa vecka vill jag verkligen att min bärbara dator ska komma tillbaka från sjukan. Den har varit borta nu sen 17 augusti och måste med andra ord varit väldigt trasig. Tur att det är garanti kvar i alla fall. Men det är nog inte bra att springa och hämta glass i varenda reklampaus i tv-programmen. Har man en bärbar dator framför sig kan man ju surfa runt lite istället. Visserligen rör man sig inte så mycket då, men dels så går jag ju rätt mycket ändå, och det blir så dyrt att köpa en massa glass hela tiden. Nu ska jag strax bänka mig i soffan och titta på tv samt springa och hämta glass.

4 kommentarer:

Tonårsmorsa / Fatou sa...

Jag har också sett en massa ekollon och dessa tillsammans med alla knallröda rönnbär, känns helt klart som ett tecken på att hösten är här!

Yvonne L sa...

Fatou: Hösten kommer ju förr eller senare, man får hoppas på att det blir en fin höst i alla fall!

mille sa...

Underbar bild på Higgins ju, när läpparna har fastnat så där :D
... var det ngn som sade "bredkäftat groda"...ha....ha!

Yvonne L sa...

Mille: Eller hur! Jag antar att du menar bilden som finns i det här inlägget.