2009-09-15

Lättroad

Hundar kan vara väldigt lättroade ibland. Higgins till exempel tycker det är vansinnigt roligt att åka bil. Därför hade han väldigt roligt i eftermiddags och jag fick lite extra pluspoäng hos honom när vi åkte till tippen och lämnade lite skräp man inte får kasta i sopnedkastet. Vi var väl inte hemifrån mer än omkring  en halvtimme trots att jag tog en längre väg hem. Omvägen hem var bara för att Higgins skulle få åka lite längre och jag gillar att köra. Av det sista kan man nog dra slutledningen att jag är lika lättroad som min hund. Sätt Higgins i baksätet på en bil och mig i förarsätet och säg åt mig att köra så har vi jätteroligt båda två. Sådan matte sådan hund...

2 kommentarer:

Lisa sa...

Hahahaha... Vår hund var likadan, älskade att åka bil. Men jag tror det berodde på att han blev så himla glad för att han fick följa med istället för att stanna hemma. :) Men visst är det mysigt att åka bil, ialla fall när man åker bara för att det är kul och inte har något speciellt mål eller "måsten".

Yvonne L sa...

Lisa: Higgins är hemskt bortskämd på ett vis och det är att han aldrig blir lämnad ensam. Han är alltid lycklig att få följa med, men blir totalt extra sjövildsglad när han förstår att vi ska ut och åka bil! Man behöver inte ens nämna ordet bil, han vet ändå... :D