2009-09-30

Hur ser den ut hos dig?

När Higgins och jag gick ut på eftermiddagspromenaden fick jag se att den nya telefonkatalogen kommit. Det låg en hög i trapphuset och under promenaden gick jag och funderade på hur ofta man använder telefonkatalogen nuförtiden. Jag kom fram till att det nog inte är så ofta. För det mesta kollar man väl telefonnummer via nätet eller så kanske man ringer nummerupplysningen.

Numera ser ju katalogernas framsidor olika ut beroende på var i landet man bor. I år har de en kändis från området katalogen gäller som döljs bakom en mask av papier-maché. På bilden ser ni hur katalogen ser ut där jag bor. Ser ni vem som döljer sig bakom masken? Personen bakom masken kommer från Eskilstuna, och man kan nog faktiskt säga att personen är en världskändis.

Ibland är jag väldigt nyfiken, och det här är ett sånt tillfälle. Hur ser framsidan av nya telefonkatalogen ut där du bor? Vem är kändisen bakom masken där? Varför inte ta en bild och lägga in i din blogg så jag får se! Det kan bli en liten miniutmaning! Lämna en kommentar här så jag kan komma och titta på din bild, och om du vill kan du länka till det här inlägget ifall någon annan skulle vara nyfiken på hur telefonkatalogen i Eskilstuna-Nyköping ser ut!

6 kommentarer:

Egoinas mamma sa...

Oj, det får jag kolla. De ligger i trapphuset här också, men jag har inte brytt mig om att ta en.. :D

Yvonne L sa...

Egoinas mamma: Gå genast ner och hämta eller åtminstone titta hur den ser ut och berätta sen för mig! Jag är nyfiken!!!! :D

Gun sa...

Jag har inte sett röken av en telefonkatalog här tyvärr.

Yvonne L sa...

Gun: Ni kanske inte får någon ny!;)

em sa...

Vi har ingen kändis på vår - bara ett gul omslag. Och i år har den ett mindre än tidigare.
Margaretha
som använder katalogen rätt ofta
det vill säga jag använder den om jag ska ringa, men det gör jag inte särskilt ofta

Yvonne L sa...

em: Så tråkigt att ni inte ens fick en bild på omslaget!