2009-09-10

Är resten användarovänligt?

Även om jag inte är i behov av de varor som erbjuds av stora - eller små - butiker som säljer hemelektronik så tycker jag det är roligt att titta i deras reklamutskick. Då har man ju lite koll på läget över vad som finns den dag man kanske behöver köpa något. Hör jag någon som pratar om att de har en LCD-tv eller en plasmaskärm så vet jag ju hur såna ser ut, men jag har ingen aning om skillnaden mellan dem vilket inte spelar mig någon roll. Jag vet också att det finns något som heter BlueRay vilket är det som kommer efter vanlig dvd, men att jag inte vet exakt vad skillnaden är gör mig inget det heller. (Jag har däremot sett att BlueRay-filmer är dyrare än att köpa samma film på dvd och det tycker jag är lite konstigt.)

En sak som däremot verkligen oroar mig är att i det reklamblad som jag just tittat igenom idag hittade jag bara EN vara som enligt beskrivningen är användarvänlig. Är inte det hemskt! Den användarvänliga varan var dessutom inte en dammsugare eller en brödrost, utan någon sorts tv-skärm med något inbyggt. Då kan man ju undra om det följer med kunnig personal med alla andra varor de säljer. Får man med sig en tekniker hem som sköter om den användarovänliga vara man köpt?

2 kommentarer:

Cina sa...

Haha! Skulle behövas ibland. Eller rätt ofta när jag tänker efter! Användarovänliga apparater tycker jag att det dräller av!

Yvonne L sa...

Cina: Det är inte bara apparater, utan en sån enkel sak som en pepperkvarn. som kan ställa till problem!