2009-09-15

Det är ju övervägande fint

Tänkte jag måste påpeka att etiketten fint klart överväger etiketten fult i min blogg. Jag vill ju inte verka alltför negativ och gnällig för då kan ju folk tro att bara för att jag råkar bo i gnällbältet så är folk gnälliga överlag. Kanske kan det verka så ibland, i alla fall när man läser kommentarerna till vissa artiklar i lokaltidningarna på nätet eller när man läser insändare i pappersutgåvorna. För att inte tala om när man läser insändarsidorna! Men, jag har en känsla av att så är det överallt, jag har svårt att tänka mig att alla som till exempel skriver idiotkommentarer till artiklar i de stora mer rikstäckande tidningarna kommer från mina trakter! :0)

Nu kommer i alla fall en bild på något som jag tycker är fint. (Allt som har etiketten fult respektive fint i min blogg är alltså sånt som jag tycker är fint eller fult! Frågar du någon annan kan de ha helt andra åsikter.)
Det är kanske inte en så fin bild, och så är nog vinkeln lite konstig, men det föreställer alltså en mur eller om det kanske är ett staket runt en stor fin villa i ett område här i stan. Jag vet faktiskt inte om man ska kalla det en mur eller ett staket för det känns lite som bägge delarna. Nedre delen är nämligen som en mur men sen är det alltså tegelpannor som ligger murade ovanpå vilket ger ett mer staketliknande intryck eftersom det då blir som små "fönster" vid varje kupad tegelpanna. Man ser in i trädgården genom varje sånt "fönster", men tomten är ändå skyddad mot insyn eftersom muren/staketet är ganska högt vilket gör att man inte ser rakt in utan det blir mer som små glimtar.

Att det är lite konstig vinkel på bilden är för att jag tog den väldigt snabbt. Tänkte att om någon i den stora villan innanför muren/staketet eller någon i något av de stora fina husen runt omkring skulle stå och titta ut genom något fönster skulle de troligen tycka jag verkade vara en potentiell inbrottstjuv. Bilden är tagen i ett område där det ligger väldigt många stora fina gamla hus med stora trädgårdar, och där brukar Higgins och jag promenera igenom flera gånger i veckan. (Genom området alltså, inte genom trädgårdarna!)

Inga kommentarer: