2009-08-28

En sista suck

Inte nog med att vi har Nordic Fringe som pågår för fullt, det är dessutom Sommarens Sista Suck.

Ute på Strömsholmen var det full fart när Higgins och jag var ute på vår tidiga kvällspromenad. Sucken har pågått samma tid varje år i 19 år, så det är ju inget nytt.
Exakt vilka det var som spelade när vi gick förbi har jag ingen aning om, men det kan ha varit ett band som heter "Vocals and Music from The Orchestra". Om tiderna i programmet stämmer överens med min klocka så var det nog dem vi hörde. Inte så tokigt alls.
Änderna på andra sidan Strömsholmen verkade i alla fall digga musiken och körde lite synkroniserad dans i form av konstsim.

2 kommentarer:

Polargrevinnan sa...

Hej Yvonne!
Kul att du visar din Stad så fint.
Jag har varit i Eskilstuna många gånger. Det är tre år sedan sist.
Numera har jag ingen att hälsa på där.
Jag tycker du inte ska klaga på dina foton. De är bra.
Själv har jag bara en systemkamera och försöker fota "proffsigt, men med i bland mindre lyckat resultat.
Jag tycker det är kul, det är huvudsaken. Jag ska nog efterrapa dig och skriva om min Stad. Titta in någon gång hos mig så får du se
hur det blir. Bäst att tillägga, om det blir, för det är så många idèer som far genom huvet.
Gonatt för mig och gomorron till dig.
Ha en bra helg. Viola

Yvonne L sa...

Viola: Visst är huvudsaken med fotandet att det är roligt! Kul att du gillar mitt tilltag att visa upp Eskilstuna på bild! Precis som du får jag många idéer om vad jag ska blogga om, men de allra flesta blir det inget av.