2009-08-26

Däckad?

Efter gårdagens irriterande nysningar och storkonsumtion av snytpapper kan jag meddela att jag i alla fall inte är däckad. Jag fortsätter dricka Echinagard och känner mig lite trött men i övrigt blev det inte något mer än en endagsförkylning.
Dagens irritationsmoment är istället för att näsan droppar så droppar det från himlen. Just nu vräker regnet ner, och det precis när jag tänkt ta ut Higgins på en promenad. Vi har redan varit ute på en promenad i regnet vilket ju inte gav mig några pluspoäng hos min kära hund direkt. Nu hade jag hoppats på att få gå en promenad utan att det skulle komma ner regn för det slutade nämligen regna ett tag, men så satte det igång igen. Nåja, det kanske lättar upp om en stund, Higgins står inte bredvid mig med benen i kors så vi kan nog vänta en liten stund.

Rubriken "Sörmlands avskedsfest" läste jag på en liten notis tidigare idag när jag satt och åt frukost och läste tidningen. Hann ju fundera på om hela landskapet ska läggas ner, eller om de kanske menade att landstinget kommer att läggas ner när de får betala vaccinet mot svininfluensan åt alla. Fast när jag koncentrerade blicken på just den lilla notisen så såg jag att jag faktiskt läst fel. "I Sörmland avskedas flest" stod det. Hmm, verkar inte som det hjälpte så mycket med nya glasögon.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Hahaha, ibland läser man fort men fel. Så tokigt det kan bli. Men tur att det inte var Sörmlands avskedsfest ändå, för det hade ju varit tråkigt.

Yvonne L sa...

Lisa: Tja, men det kanske hade blivit en otroligt rolig fest, och eftersom jag bor i Sörmland borde jag ju blivit bjuden?! :D