2009-08-07

Plötsligt öppnade sig himlen

Hela dagen har det varit soligt och varmt, men så för någon timme sen så tittade jag upp från min plats i soffan eftersom jag hörde något konstigt. Det var regnet som vräkte ner! Stora droppar kom det ner och när jag gick för att titta ut över gården så kunde jag se att det skvätte ordentligt. Som tur var så var det en snabbt övergående skur, och nu skiner solen igen. Det är ju i alla fall omväxlande!

Nu är jag också extra tacksam över att jag i höstas bestämde mig för att skaffa mig en bärbar dator fast att jag väl egentligen inte behöver två datorer. Men om jag inte haft den bärbara hade jag inte kunnat sitta på sängen och skrivit det här! Min "konvalecent" bestämde nämligen för ett tag sen efter att ha slickat i sig lite turkisk yogurt för att resa sig från golvet och med lite ynkliga pip bege sig mot sovrummet. Han tyckte det var dags att ligga i sängen och kurera sig. Nu ligger han på rygg tvärs över dubbelsängen och brer ut sig medans jag sitter lite fint i ena hörnet...

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Här har det varit olidligt varm, kunderna har kommit in och svalkat sig i butiken. Vi har AC där inne, men jag fick en chock när jag skulle hem i kväll...värmeslag!

~Livet i byn

Yvonne L sa...

Livet i byn: Jag tycker det är skönt att höra att även ni får ta del av den riktiga värmen!! Ni har ju så långa kalla vintrar... Får hoppas att alla som kommer in för att ni har AC också köper något innan de går!!

Synnøve. sa...

Skönt med en regnskur.
EN säger jag förtydlingade.
Här har det bara varit en med. Men den höll i sig i nästan 6 veckor hihi...

Skönt att Higgins verkar ha piggat på sig lite.
Det går framåt.
Sakta men säkert...

Yvonne L sa...

Synne: Haha, jobbigt med en regnskur som pågår i sex veckor!