2009-08-05

Pimpat badrum

Jag har en viss förkärlek för pingviner, och de dyker upp lite här och där. Jag har ett gäng "kramdjurspingviner", olika keramikvarianter, några tavlor och vykort, dricksglas med pingviner på och jag har haft strumpor - som till slut gick sönder av flitigt användande - och duschdraperier med pingvinmotiv.
(Mamma visade mig en notis i Året Runt för några veckor sedan om en tjej i Tyskland tror jag det var som hade över 8000 olika pingvinsaker i sin samling, och jag är långt därifrån och vill verkligen inte ha så många heller.)

Nu har jag pingvinpimpat mitt badrum med delar av senaste pingvintillskottet som en kompis gav mig i födelsedagspresent. Lägg märke till den väldigt fransiga mattfransen! Mattan på bilden ingår i ett väldigt kitschigt badrumsset som också innefattar en specialmatta som man kan lägga runt/framför toastolen samt en "mössa" att trä på toalocket... Det där med att trä något över toalocket tycker jag känns lite opraktiskt med tanke på städning, och mattan som man kan lägga vid toastolen får liksom inte plats bredvid den här mattan. Min toalettstol är förmodligen felplacerad! ;0)

I pingvinpresenten ingick också ett duschdraperi med pingviner som ska sättas upp vid ett senare tillfälle när det är dags att tvätta det draperi som hänger där just nu. Just ja, i presenten ingick också en äggklocka i form av en pingvin, men den ska jag nog inte ställa i badrummet. Kan inte påminna mig om att jag någonsin kokat ägg därinne eller ens känt ett behov av att göra det.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har en kompis som har en passion för isbjörnar. Borde kanske börja leta om det finns badrumsmattor med såna på!
Erika

Yvonne L sa...

Erika: Du får kolla!

Jenny sa...

Äggklocka/timer går utmärkt att ha i badrummet, så man klockar duscharna, och inte missar tåg/buss eller annat, då det är lätt att tappa bort tiden i duschen/badet. :D När jag bodde i villa hade vi timer i badrummet, så vi inte skulle förbruka för mycket varmvatten.

Yvonne L sa...

Jenny: Hmm, men jag åker inte speciellt mycket tåg eller buss!
;0)

Synnøve. sa...

Härliga djur det där.
Skulle gärna möta några i verkligheten. De verkar så coola på något vis. Fastnade ju vid ditt pingspel du visade för ett tag sen.
Farligt det där ska jag säga.
Mattan ser mjuk ut.

Va, brukar du inte koka ägg i badrummet? Fast å andra sidan sett så brukar jag inte dusja i köket heller...

ha det gott.

Yvonne L sa...

Synne: Nä, det är nog lämpligast att koka ägg i köket och duscha i badrummet! :D