2009-08-31

Weber pepparkvarn

Jag gillar att svara på enkäter och är med i flera stycken olika web-paneler. När man besvarat en undersökning får man oftast poäng och när man samlat poäng ett tag kan man byta ut dem mot varor eller skänka bort till välgörenhet. Nu senast valde jag att byta poäng mot produkter eftersom jag tycker det är roligt att få paket! ;0)
Idag kom en avi om att jag hade ett paket att hämta, men det stod ingen avsändare så jag var lite nyfiken. Jag visste i alla fall så mycket att det borde vara en av två saker som jag beställt med poäng jag tjänat in från två olika undersökningsföretag, och det var alltså en 30 cm hög pepparkvarn från Weber som kom idag, en produkt som jag valt efter att ha samlat ihop poäng från YouGov. Det var en otroligt fin kartong med formpressat skum som kvarnen låg paketerad i.

Kvarnens ytterhölje är något sorts gummiliknande material som verkar ge bra grepp och jag hade naturligtvis valt en svart kvarn. På kartongen stod det att kvarnen har 25 års garanti, och inuti låg en liten broschyr som visade olika andra Weberprodukter. Det som inte visades var hur sjutton man fyller på pepparkorn i kvarnen! Jag satt en stund och sökte på nätet, och jag pillade på kvarnen men vågade inte ta i för mycket eftersom jag var rädd att ta sönder den det första jag gjorde. Hittade inga svar på nätet och var beredd på att antingen maila en fråga till Weber eller gå till någon butik där de säljer såna här produkter. Men så plötsligt kom jag på hur man gjorde så nu behöver jag bara köpa hela pepparkorn och lägga i så får vi se om kvarnen är så bra som det sägs. Sen är det bara att se fram emot nästa paket, då blir det ny redovisning av vad jag valde från det företaget.

9 kommentarer:

Ingrid sa...

Så snygg kvarn, Weber brukar ha rejäla grejor!!

Nä, jag lär inte behöva fundera på vart jag ska göra av lönen. Behöver man någonsin det ;0)

~Livet i byn

Yvonne L sa...

Livet i byn: Visst var den snygg! Nu kommer jag ju att kunna använda den också efter att ha klurat ut hur jag ska få in pepparkornen ;0) Nä, just ja, fundera vart man ska göra av lönen brukar man ju inte behöva. :D

mille sa...

Snygg liten svart sak det där :)

Lisa sa...

Jättesnygg pepparkvarn! Vi har en Weber-grill så jag är lite sugen på att köpa en matchande pepparkvarn till.
Man kanske ska gå med i en såndär undersökningssida så man kan få en (fast jag antar att det krävs ganska många poäng innan man fått ihop till en pepparkvarn.)

Yvonne L sa...

Mille: Den är väldigt snygg!

Lisa: Jo, det gick väl åt några poäng till kvarnen, men det behöver inte ta så lång tid att samla ihop tillräckligt. Vissa undersökningar får man ganska många poäng för, och ibland kan undersökningarna dugga tätt!

Jenny sa...

Är också med i sådana där... fast jag har _aldrig_ hämtat ut mina poäng. Faktiskt. Ena panelen har jag varit med i ... fyra år kanske? Fast jag hamnar oftast i "vi har redan fått tillräckligt med svar i din kategori" eller "du uppfyllde tyvärr inte svarsprofilen" så då blir det bara en poäng åt gången. :P

Yvonne L sa...

Jenny: Jag har använt poäng flera gånger, både till mig själv och välgörenhet. Ibland behöver man ju pigga upp sig med något nytt, och har man inga pengar är det ju lysande. Fast vissa paneler har lite trista grejer, eller så krävs alldeles för många poäng. Jag brukar också få såna svar som dig att de har tillräckligt med svar eller att jag är fel kategori av människa! Men på något vis får jag ihop lite poäng ändå!

Jenny sa...

Tydligen har jag använt poängen någon gång, hade 32 på ena stället och 355 på det andra. Det sista räcker till lite grejs iaf. :)

Yvonne L sa...

Jenny: Lite grejs är ju inte fel alls! Ibland behövs inte så mycket för att man ska känna sig lite uppmuntrad! :0)