2009-08-11

Tidens tand...

... eller bara överblommat? Kom på att det var ett tag sedan jag tog mig en närmare titt på solrosorabatterna i stadsparken, så på dagens första promenad tog jag den vägen med Higgins.

Upptäckte när jag kom närmare att de såg lite trötta ut. De hängde liksom åt alla håll och kanter!
Den här ser ju verkligen trött ut och verkar totalt ha tappat livsgnistan!

Några av solrosorna ser ju fortfarande pigga och fräscha ut, och det var både humlor, bin och getingar som surrade kring de gula rosorna.

En riktigt blandad kompott, de här verkar ha blivit ätna på från mitten...

... och den här ser helt maläten ut! Tittar man närmare - klicka på bilden - så ser man ännu bättre hur den verkar ha vissnat ihop totalt. Bloggvärldsbloggens veckotema den här veckan är tid, och det är ju inte så länge sen jag först la märke till de blommande solrosorna. På ungefär tre veckor har de gått från ett hav av gult till att bli malätna och lite halvskabbiga. Men det lyste ju upp så länge det varade!

4 kommentarer:

Stina sa...

Härligt med solrosor.:-)

Yvonne L sa...

Hemma på landet: Visst är det!

Synnøve. sa...

Prata om de blommat ut fort....

Yvonne L sa...

Synne: Ja, det känns verkligen som att det gick väldigt fort!