2009-08-10

Äsch, han fyller ju år snart

Higgins ute och spatserar iförd nytt halsband, ett textilhalsband dekorerat med ett påsytt svart band med vita prickar. Det är fleecefodrat, mer än dubbelt så bredd som läderhalsbandet och mycket mjukare och snällare mot nacken där de två stygnen sitter. Även det nya halsbandet är av halvstrypsmodell precis som det i läder. Klickar man upp bilden kan man se den blå suturtråden mitt emellan halsbandet och det synliga örat. Jag har ju försökt att lösa det hela med att ha en snusnäsduk om halsen på honom, men den åker ju på sned hela tiden vilket har till följd att läderhalsbandet lagt sig mot området där stygnen sitter. Inte för att Higgins har klagat, men jag tycker man kan ta det lite försiktigt så inga nya konstigheter inträffar. Så när Higgins börjar tjata om ett par veckor att han vill ha en födelsedagspresent eftersom han fyller 9 år då kan jag säga: "Du har redan fått din present! Kommer du ihåg det här halsbandet vi sätter på dig varje promenad..."

7 kommentarer:

Jenny sa...

Haha, så Higgins får inte en enda nioårspresent?! :D

Yvonne L sa...

Jenny: Äsch, man vet aldrig, han kanske får en liten present ändå fast att han fått en idag! Higgins matte är ju tyvärr inte gjord av pengar men hon har ett hjärta av guld! :D

Uttan sa...

Lilla Higgins klart han ska ha present..ett tugg ben kanske;)
Kram!

Jenny sa...

Sv: Haha, jag har ingen och maken har inte åkt på tio år så det skulle nog bara bli så att vi blir utskrattade av kidsen. :D

Yvonne L sa...

Uttan: Han vill nog hellre ha ett stort kex, han är inte mycket för tuggben. Konstig hund!

Jenny: Ni får väl träna lite på balkongen innan ni åker hit! *fniss*

Synnøve. sa...

Får hoppas han försår det när du säger det till honom hihi...
Men jag anbefaller en sele igen.
Det är nog det bästa som finns.
Blir inte några ryck i hals och nacke. Så hunden får inte nått whiplas liksom.

Yvonne L sa...

Synne: Higgins är en smart kille och förstår det mesta jag säger åt honom.