2009-08-22

Så var det roliga över

Det roliga med att bara ha kallvatten i kranarna som skulle pågå tills imorgon kväll har tagit slut. Man kanske ska tycka synd om alla små barn som bor inom området där det varit avstängt som kanske hoppats på att slippa tvätta sig på flera dagar! Varmvattnet var tillbaka när jag gick upp imorse så jag förmodar att arbetet med att byta ut någon sorts ventiler gick smidigare än beräknat. Jag antar också att ingen är ledsen för det - förutom då förstås de som hoppats slippa tvätta sig - och det var ju en trevlig överraskning för oss som bor inom området där värme och varmvatten stängts av.
Igår kväll så började det störtregna, och jag tror det höll på större delen av natten. När det var dags för dagens första promenad så hade det i alla fall slutat och solen kikade fram. Man såg spåren av nattens regn på träd och buskar, här ovanför är det inte svarta vinbär utan bär på en hägg. Hade faktiskt ingen aning om att häggen fick bär, det har jag inte tänkt på tidigare, och för att inte oroa någon: Nej, jag hade inte vetat att det här var bär på en hägg om det inte suttit en skylt nedanför trädet som talade om att det är just hägg!
När vi nästan var hemma kom vi till målområdet för Dianamilen som går av stapeln idag. Det är en tävling som arrangeras av Korpen och det är en löptävling för kvinnor. Man kan välja mellan sträckorna 2,5 kilometer, 5 kilometer eller 10 kilometer, och att det heter Dianamilen har jag för mig är för att vi i Parken Zoo har Fantomenland. Higgins och jag fick se oss för ordentligt när vi skulle ta oss genom parken och korsa promenadvägarna för att inte bli nersprungna. Förresten så såg vi även Fantomen springa förbi, och han gav sig på att springa hela milen!

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Ganska skönt att inte behöva vara utan vatten ett längre tag i alla fall. Hos oss går tvättmaskinen och diskmaskinen för jämnan...

~Livet i byn

Jenny sa...

Står på kurirens hemsida att vattenfixandet gick snabbare än väntat. :) Toppen :D

Egoinas mamma sa...

Fantomen vann säkert!! :D

Yvonne L sa...

Livet i byn: Det var ju tur att det fanns kallvatten i alla fall, det hade varit jobbigare om det inte kommit något vatten ur kranarna!

Jenny: Det är ju betydligt bättre att det gick snabbare än beräknat. Det hade ju varit illa om de sagt att det skulle ta en dag, och att det sen tagit 4!

Egoinas mamma: Det tror jag också, fast de mörkade det i resultatlistan. ;0)