2009-08-13

Vi hade väder i Eskilstuna idag igen

En sak man alltid kan vara säker på när man kliver upp ur sängen på morgonen är ju att det kommer att vara någon typ av väder. Iblland är det samma väder hela dagen flera dagar i rad, och andra gånger är det olika väder vid olika tidpunkter under dagen.
Idag är en sån dag då vädret är olika vid olika tidpunkter. På första promenaden idag så sken solen och det var riktigt varmt. Jag hade tagit på mig en kofta ifall att, men den fick jag ta av mig och knyta runt midjan.

På eftermiddagen skulle vi ta en promenad igen, och plötsligt när jag tittade ut hade det blivit alldeles mörkt på himlen så då var det ju bara att skynda sig ut för att förhoppningsvis hinna promenera innan regnet. Higgins är ju ingen stor fan av det här med att bli blöt.

Vi pinnade på i god fart och det blev lite längre än vad jag räknat med från början. Jag saknade min kofta som jag fått för mig att den var onödig, men tänkte samtidigt att om det skulle börja regna så var det ju en sak mindre som skulle behöva torka.

När jag tittade åt andra hållet såg det ju lite hoppfullt ut, man kunde ana solen och lite blå himmel.
Men när jag tittade åt det håll vi var på väg insåg jag att det nog var större chans att det skulle bli åska och regn. Strax efter att jag tagit den här bilden såg jag en blixt och då åkte kameran ner i fickan igen och Higgins och jag skyndade vidare hemåt. Vi hann precis in och upp i lägenheten innan det började regna, så det blev ju en ganska lyckat promenad ändå. Trots väder.

4 kommentarer:

Stina sa...

Kram till dig goa.:-) Kramis

Ingrid sa...

Vi har haft sommar i dag, på radion sa dom att det var sista riktiga sommardagen. Fy så trist!!

~Livet i byn

Synnøve. sa...

Härliga bilder fick du iallafall.
Här är det så mycket regn för tillfället så man njuter av varje liten stråle som kommer fram.
Det är inte kul med åska heller...

Yvonne L sa...

Synne: Det gäller att passa på att njuta när det går!