2009-08-23

En förbannelse

I våras blev de färdiga med en konstgjord damm i Rinmansparken som är den park som liggar närmast "min gata i stan". Dammen ska också fungera som något sorts reningsverk för dagbrunnarna runtomkring om jag förstått saken rätt. Hur det än är med den saken så är jag helt säker på någon lagt en förbannelse över dammen.
Det här är nämligen vad jag kan komma ihåg den enda skarpa bild jag lyckats ta av någon del av dammen någonsin! Jag har fotat den flera gånger sen den blev färdig, men oavsett vilken tid på dygnet och hur ljusförhållandena varit så har det bara resulterat i suddiga bilder. Hur skumt som helst, och därför har jag kommit fram till förbannelseteorin. Ikväll när vi gick genom parken tog jag fem bilder på den nedrans vattenpölen. Det här är den enda som går att visa. Jag hade hoppats att kanske det lilla röda (pump?)huset till höger skulle gå att visa, eller kanske en översiktsbild över hela dammen, men det får bli en annan gång när jag klurat ut vilken sorts voodoo man måste använda för att häva förbannelsen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oiiii spooky :) Måste var woodoo.
Men bot finnes! :)

Du ska lida en grå ulltråd runt ditt vänstra finger, springa runt parken 4 varv baklänges vid nästa nymåne. :)

Ja som du märker så kan jag välsigt lite om woodoo. :)
Trovädigheten i mitt råd kan man nog ifrågasätta :)

Lensbabie :)

Yvonne L sa...

Lensbabie: Då ska jag köpa på mig lite grå ulltråd och testa tipset nästa gång! Jag börjar bli desperat!!! ;0)