2009-08-20

Delar med mig av dagens bästa tips

Nyss kom Higgins jag in från en promenad, och under den fick jag lösningen på det i-landsproblem som kommer att drabba mig och stora delar av centrala Eskilstuna om ungefär 3 timmar. Det är faktiskt tack vare Higgins jag fått ett riktigt hett tips! Han stod nämligen och sniffade på en väldigt intressant kvist på en buske, och på en bänk intill satt två tonårstjejer och pratade och man kan ju inte undgå att höra vad folk säger när man står bara någon meter därifrån. Den ena tjejen måste bo i någon av fastigheterna som alltså kommer att bli utan varmvatten fram till söndag kväll. Hon ojade sig något väldigt och undrade hur hon skulle överleva utan varmvatten i flera dagar. "Man skulle typ stämma statsministern eller nåt" var en av hennes lösningar. Hennes kompis höll med att det vore nog bra, då skulle alla få se att man inte bara kan stänga av varmvatten bara sådär. Sen kom kompisen med det fantastiska tips jag nu ska använda mig av eftersom jag har badkar. Jag ska helt enkelt fylla upp hela badkaret med varmvatten!!! Plus fylla de få hinkar jag har, och kanske har jag någon stor kastrull jag kan undvara från matlagningen också! Skitbra!! Jag kommer att klara mig ända tills varmvattnet kommer tillbaka på söndag kväll!!

(Inte för att jag har fördomar eller något sånt, men tjejerna var jätteblonda och hade otroligt mycket läppglans.)

8 kommentarer:

Ingrid sa...

Ha-ha du och Higgins är för rolig ;0) Men det är klart det är ju bra med lite insiderinformation så att säga :0)

~Livet i byn

Yvonne L sa...

Livet i byn: Genom att tjuvlyssna - eller rättare sagt höra av misstag - vad andra pratar om får man de bästa lösningarna! :D

Uttan sa...

Men vad smarta blondiner ;)
Ha ha!! skulle vara roligt ifallde e så att de testar att höra när poletten ramlat ner!!!

Trevlig Fredag!!!
Kram!

Yvonne L sa...

Uttan: Det vore roligt att vara en fluga på den badrumsväggen! :D

mille sa...

Mohahahaaa... varför blir jag inte förvånad (usch elakt), men vad sjutton... kul var det ju.

Lisa sa...

HAHAHAHAHA!!!! Fasen vilka sköna lösningar de brudarna hade. Blåsta blondiner? Nej då, vilka fördomar!! ;)

ingmarie sa...

man kallar dom Sveriges framtid....hugaligen de blir nog bankdirektörer!!!!!


ha det ialla fall så bra du kan med eller utan varmvatten......

Yvonne L sa...

Mille: Lite roligt var det allt! :D

Lisa: Fördomar?? Vad är det?? ;0)

Ingmarie: Kanske läge att börja tänka på att skaffa större madrass. :D