2009-08-25

Nordic Fringe Festival i Eskilstuna

De synliga förberedelserna inför Nordic Fringe Festival som går av stapeln 27-30 augusti är i full gång. Higgins och jag var ute och kollade det igår kväll, och det sätts bland annat upp såna här vepor på staket, plank, broar och andra ställen, och så sätts det upp flaggor också. Men någon sån fick inte vara med på bild här.
Jag måste säga att jag inte har sån jättekoll på de artister och grupper som ska uppträda, men det är visst meningen om jag fattat rätt. Det verkar i alla fall vara en blandad typ av underhållning som kommer att både vara gratis och kosta. Det blir saker som man får gå till speciella platser för att se, och så kan det visst dyka upp annat när - och där - man minst anar det. Ska bli intressant att se hur det blir. Förebilden till det hela är i alla fall den festival som pågått i Edinburgh under många år.
I år får vi väldigt mycket olika festivaler och liknande i Eskilstuna, bara för någon vecka sen så tog ju Å-festen slut, och under hela året firar ju dessutom stan 350-årsjubileum. Nästa år bör väl bli lite lugnare.

3 kommentarer:

Lisa sa...

Jag såg lite reklam om den där festivalen under vårt korta besök i Eskilstuna. Blev nyfiken på vad det var så du får gärna rapportera igen när du vet mer. ;)

Uttan sa...

Inte låter det speciellt svenskt med den festivalen....
Men den kan ju vara bra för det.
Nu e det kväller och mörkt och vi är hemma efter några dagar i husbilen ja det är skönt att komma hem också.
Ha en fin Onsdag!
Kram!

Yvonne L sa...

Lisa: Hmm, jag får se om det blir några rapporter. Det är i så fall om jag hamnar i något uppträdande av misstag eftersom jag inte har några direkta planer på att gå dit! :0)

Uttan: Tja, svenskt eller ej vet jag inte, men att samla lite mer udda underhållning man inte ser så fort man sätter på tv:n kanske är ett smart drag!
Det är alltid roligt att åka iväg på semester och annat, men som du säger är det ungefär lika skönt att komma hem igen!