2009-07-14

Underhållande att ha hund

Det är underhållande att ha hund. Just nu ligger Higgins på rygg bredvid mig i soffan, han har ena armstödet som kudde. Alla fyra tassar viftar åt olika håll och även svanstippen viftar lite smått. Skulle vara intressant att veta vad han drömmer om, speciellt som det nu kommer små voffvoff-ljud. Det är inte bara när Higgins sover han är underhållande. Häromdagen var jag i köket och hörde hur han höll på med något inne i sovrummet. Plötsligt kom han farande med mitt nattlinne hängande över ryggen som en cape, ungefär som Stålmannen! Han hade förmodligen legat på sängen och gjort sängänglar och så hade han fått in huvudet i ena axelbandet på nattlinnet och sen kom han alltså inte loss själv. Men han såg lika glad ut för det med nattlinnet flaxande bakom sig, kanske han faktiskt trodde han var Superhunden.

4 kommentarer:

Uttan sa...

Ha,ha ja så tokigt det kan gå men så roligt det kan bli:)
Måste verkligen sett roligt ut.
Å så blev man ju sugen på chokladbiskvier....jag skulle också behöva baka vi får skåne främmande nästa vecka.
Just nu lyser solen med sin frånvaro hos oss så vi tar kanske en dagstripp någon stans.
Ha en jätte bra dag!
Kram!

Yvonne L sa...

Uttan: Det såg hysteriskt roligt ut när han kom springande som värsta Stålhunden! Naturligtvis låg kameran på helt fel ställe så det blev tyvärr ingen bild. Dessutom hade jag nog inte lyckats få den skarp eftersom jag skrattade så mycket!

Jenny sa...

Hahaha... den där hunden är ju helkul! :D

Du... GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN! :D Jag _vet_ att det är idag. Vetvetvet. Tänkte på det imorse... o nu kom jag ihåg det igen. ;) Hoppas du haft en fin dag!

Yvonne L sa...

Jenny: Man har ju sällan tråkigt när man har en Higgins!