2009-07-11

Snabba växlingar

Dagen så här långt har bjudit på olika väderlekar. Inför första promenaden tittade jag ut och konstaterade att det fanns stora moln runtomkring, det verkade blåsa ordentligt men solen sken och det var ganska varmt.
För säkerhets skull tog jag på mig jackan jag köpte i våras som står emot både regn och blåst, men det blev lite varmt efter ett tag så då åkte jackan av och jag knöt den kring midjan.

Väl inne från promenaden satte jag igång tvättmaskinen och gjorde iordning kaffe och mackor innan jag satte mig vid köksbordet och läste tidningen och åt min frukost. Efter ett tag hörde jag ett välbekant ljud och tittade ut och såg att det börjat komma stora regndroppar så jag bestämde mig för att gå ut och plocka ner balkonglådorna från räcket och ställa dem lite mer skyddade. Det har redan varit översvämning i dem så jorden är nog tillräckligt våt som det är. En stund efter att jag flyttat lådorna fullkomligt vräkte det ner regn. Nu är det uppehåll igen, så kanske går det att ställa ut tvättställningen med de nytvättade handdukarna.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Här har inte regnet kommit än, men det kommer väl. :P När vi var i skogen lyste solen dock, väldigt skönt. Och väldigt mycket mygg. :P

Ingrid sa...

Skiftande väder minst sagt här med, i förrgår natt regnade det som om himlen öppnat sig. I natt lyste solen när jag var upp på toa :0)

~Livet i byn

Yvonne L sa...

Jenny: Man ska hålla sig i stan, där är det myggfritt! ;0) Det blev inte så mycket mer regn sen efter den där störtskuren i alla fall.

Livet i byn: Man kan ju i alla fall inte anklaga vädret för att inte vara omväxlande! Jag skulle bli totalförvirrad om solen sken mitt i natten! Men det är klart, man vänjer sig väl. :0)