2009-07-28

Glass är godis

Tidigare i våras tror jag det var så hittade jag i glassdisken en ny smak. Det var GB gräddglass äpple och kanel. Köpte naturligtvis och testade och den var jättegod, som att äta ljummen äpplepaj med vaniljglass. Fast bara kallt och utan pajdeg... Blev lite småsugen på sån glass nu när jag var ute på promenad med Higgins och fick se en stor reklamskylt med just den. Himla tur då att jag igår när jag var och handlade köpte hallonglass. Från Sia.

(Ja, jag sätter "mat" som en av etiketterna på det här inlägget. Glass är nämligen mat. I alla fall i min värld.)

9 kommentarer:

Jenny sa...

Så kan det bli ibland. Smaken är ju olika från dag till dag. Här blev det kaka med glass idag. Gooood glass. Goood kaka. ;)

Ingrid sa...

Ja, för mig är glass också mat. Kanske därför jag hamnade där jag gjorde till slut ;0) Älskar Ben & Jerrys men tänker inte tillåta mig falla för frestelsen igen...

~Livet i byn

Yvonne L sa...

Jenny: Kaka med glass är gott! Kan du maila över lite?? ;0)

Livet i byn: Klart att glass är mat. Nästan all glass är god, utom romrussin som måste vara en av världens äckligaste! Ben&Jerrys är god, men lite dyr och små förpackningar så den köper jag bara ibland.

Jenny sa...

Mm posta är nog smidigare, i kylväska, eller ta med en bit nästa gång jag svänger förbi ditt hus. :D Nu står det fem bitar och skäms i kylen, efter att ha gjort en dunderladdning med köttfärssås till middag är det ingen som orkar äta något mer idag. :D

Hemmabloggaren sa...

Oooo, det låter som nåt för mig, glass som smakar som paj - mmmums.

Synnøve. sa...

Glass är gott...
I viss mån är den dessutom nyttig.
Helt klart är det mat. Fråga vilken unge som helst...

Kramen och njut din "is".
Synne.

Yvonne L sa...

Hemmabloggaren: Pajglassen är helt klart något att testa!

Synne: Klart att glass är nyttigt! Just de här bägge sorterna har ju frukt i sig! :o)

Yvonne L sa...

Jenny: Hmm, verkar lite osäkert att posta också med tanke på att postbilarna har en förmåga att hamna i vattnet nu på senare tid! :D

Anonym sa...

Mmmmm, glass...