2009-07-02

Jordhögar, bad och fläkt

Igår morse när vi gick genom Fors kyrkpark fick vi se märkliga små jordhögar, men det var nog inte mullvadar som gjort dem. Det såg likadant ut idag så jag undrar vad det ska bli av det hela?
Ska det planteras blommor, ska det krattas ut i gräsmattan eller ska det bara vara mystiska jordhögar?

Dagens första promenad idag var varm precis som promenaderna varit de senaste dagarna. Higgins tycker det är skönast att hålla sig i skuggan och idag var han inte alls pigg på att gå speciellt långt. Han tyckte inte heller det var roligt att stå och titta på andmamman med sina två små barn som simmade runt i ån. Hade han varit "som alla andra" cocker spaniels hade han nog velat gå ner i vattnet för att simma själv, men Higgins tycker ju inte om att bli blöt.
Alldeles nyss när jag öppnade dörren in till klädkammaren för att lägga lite plast i plaståtervinningspåsen tittade jag upp på hyllan och fick se att jag har ju en fläkt! Den hade jag totalt glömt bort, och Higgins verkade också ha glömt bort den. Han tycker nämligen inte om att gå nära den vilket han som synes gör på bilden ovan. Precis när jag knäppte av bilden kom han på att han faktiskt inte tycker om fläkten och så gick han därifrån.
Förresten vann pappa den inofficiella tävligen jag utlyst mellan oss två. Hans glasögon har alltså kommit. Kanske mina kommer imorgon...

2 kommentarer:

Jenny sa...

Vi har två fläktar som står.. men det är 28 grader inne ändå.. pöööh.... Hoppas dina glasögon kommer till helgen!

Yvonne L sa...

Jenny: Jag hoppas glasögonen kommer till helgen. Men annars kommer de väl nästa vecka.