2009-07-27

Inte så bra

Jag håller på och läser "Sista andetaget" av Denise Mina som är en ny bekantskap för mig vad gäller böcker. Kan säga att boken inte är speciellt bra utan ganska trist och seg så det är inte lockande att plocka upp den. Jag hoppas fortfarande att den ska bli bättre, men jag tvivlar, så kanske går jag över till att bara läsa högersidorna eller bara vänstersidorna av det som är kvar av boken. Jag brukar göra så med böcker jag inte tycker är speciellt bra men ändå av någon anledning känner att jag vill läsa ut.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Men varför struntar du helt enkelt inte i att läsa boken alls?

Ingrid sa...

Ha-ha du är ju bäst, högersidor eller vänstersidor ;0) Fniss, då är nog inte boken så bra!!

~Livet i byn

Jenny sa...

Ja så kan man också göra. Eller som jag gör- ställer in den ihyllan och glömmer bort den ett par år. Kanske är den bättre nästa gång... :)

Yvonne L sa...

Anonym: Jag försöker alltid läsa ut böcker jag börjat i även om det kan ta flera år innan jag är klar. Det ska vara riktigt hemskt om jag ska ge upp helt.

Livet i byn: Nä, den är verkligen inte bra men jag ska försöka ta mig igenom den ändå! ;0)

Jenny: Det är en anledning till att jag alltid har flera böcker på gång. Ibland är ingen av dem speciellt bra och till slut får jag tvinga mig att inte påbörja ytterligare en bok. Andra gånger är alla böcker väldigt bra och då kan jag inte bestämma vilken jag vill läsa först! Som tur är kan jag hålla isär handlingarna även om det är likartade böcker.

Jenny sa...

Jag läser också flera böcker samtidigt ibland. Eller ja, jag har tre påbörjade i bokhyllan som jag lagt ned och inte läst på ett tag och under tiden läser jag massor med kortare, mindre krävande böcker, tills lusten för de tunga romanerna återkommer. ;)

Yvonne L sa...

Jenny: Så fort jag ställt upp en bok i min bokhylla tror jag att den är läst. Därför får tråkiga böcker som tar evigheter att läsa ligga i läshögarna på sängbordet.

Lisa sa...

Hahaha, fiffigt sätt att läsa ut en tråkig bok snabbt på (att bara läsa höger- eller vänstersidorna)!! :D

Yvonne L sa...

Lisa: Jag delar gärna med mig av mina fiffiga tips! ;0)