2009-07-29

Blåbär och mjölk

Titta vad jag just ätit! En tallrik blåbär med mjölk! Allt utan att ha behövt anstränga mig det minsta. Det finns ju såna som inte gör annat än plockar blåbär, och vill de nu ut i skogen och slåss med mygg, få ont i ryggen och bli blåa om fingrarna är det ju dumt att hindra dem.
Pappa kom och ringde på dörren på förmiddagen och med sig hade han en liten hink med de här blåbären. Först trodde jag att mina föräldrar varit ute och plockat, men de hade bara varit fram till torget och köpt några liter där av en kille. Tydligen var det killen och hans pappa som varit ute och plockat. Finfina blåbär och i princip rensade. Det satt något skaft här och där, men sånt kan man ju stå ut med.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så gott med blåbär!

Lisa sa...

Åh så gott!! Man kanske skulle ta å "plocka" några liter själv... :)

Yvonne L sa...

Anonym: Ja, det var gott!

Lisa: Blåbär var inte tokigt alls! Ge dig ut och plocka lite! :0)

Synnøve. sa...

Det är bra för synen med. Kan vara bra att veta om man vill vara fotograf hihi...
Ska ut och plocka lite igen...
Klems.

Yvonne L sa...

Synne: Just ja, äter jag tillräckligt kanske jag slipper ha glasögon! ;0)