2009-07-03

Broarna i Eskilstuna - några av dem i alla fall

Dagens första promenad blev längre än de senaste dagarnas första promenader helt beroende på vädret. Det var inte gassande sol när vi gav oss iväg idag, utan hela himlen var full av moln.
Längst bort i bild ser man Rådhusbron och man kan se att det är ganska så molningt.

När vi gått en liten bit till på gångbron över ån vid Fors kyrka sneglade jag upp mot järnvägsbron som går precis bredvid, och fick då se något nytt på övre betongkanten av bron.


Zoomade in det hela och där satt ett litet konstverk eller vad man nu ska kalla det. "Can't touch this!" står det på skylten, och det håller jag med om. Någon eller några måste alltså ha gett sig ut på järnvägsbron för att sätta dit det lilla anslaget. Jag är inte säker men jag tror det är en pärlplatta, det ser i alla fall ut så på håll. Det finns ju onekligen olika sätt att roa sig på.

Mot slutet av vår promenad efter att ha gått över Nybron så kom vi fram till promenadbron över till Strömsholmen. Där hänger det fina blomlådor som dekoration över vattnet.

Här började också de första regndropparna komma men jag trodde nog vi skulle hinna hem innan det blev mer. Nu gjorde vi inte det utan det började regna ganska så ordentligt men vi hade ju hunnit gå en ganska lång och sval morgonpromenad! De senaste dagarna har det inte blivit så många steg på grund av värmen. Jag har nätt och jämt kommit upp i 10 000 steg vilket normalt sett inte är några problem alls. Annars går jag väl 14 000-17 000 steg per dag, men det syns direkt på stegräknaren vad det är för väder. Är det för varmt eller för kallt eller för regnigt så får man ju tänka sig för innan man ger sig iväg med Higgins.

2 kommentarer:

Bia sa...

Broarna i stan är mitt sommarprojekt! Kul att se era broar!
Snygg vinkel på sista fotot!

Yvonne L sa...

Bia: Aha, då får jag kolla in ditt broprojekt sen! Vinkeln "hänga-sig-över-broräcket" är bra att ta till ibland! ;0)