2009-07-19

Skidor i juli?

Häromdagen frågade mina föräldrar om jag sett skidorna i rondellen vid den stora eken. Det hade jag inte, men de visade foton på hur det ser ut.
På dagens första promenad kom jag på att Higgins och jag ju var i närheten av nämnda skidor och tog alltså vägen förbi för att se det hela på riktigt och ta egna bilder. Jag vet faktiskt inte varför man kommer på att bygga ett skyddande tak av skidor bredvid en stor ek i en rondell, men det är uppenbarligen någon eller några som gjort det. Kanske är det en del av utställningen Ei saa päittää som även hängt tvätt rakt över ån? Eller är det helt enkelt ett nytt sätt att återanvända skidor? En ny sorts rondellhund? Vad det än är så ser det ju onekligen skoj ut och ger mig och säkert många andra något att fundera på.

6 kommentarer:

Jenny sa...

*fnissar* inte snyggaste konsten. Såg de där skjortorna i ån i fredags... heldumt ju! :D

Yvonne L sa...

Jenny: Om det nu är konst! ;0) Fast det måste det väl vara.

Helena sa...

Ha, ha, vad roligt! Det finns många tokiga tankar runtom i vårt land, kul att det är några som gör verklighet av det! Ha en fortsatt skön sommar! Kram Helena

Bia sa...

Ja ni har väl inte så många dagar med skidföre så varför inte bygga en hydda av skidorna.. Riktigt påhittigt och kul!

Lisa sa...

Hahaha, men nog bildade de ett gulligt litet takskjul ändå! :)

Yvonne L sa...

Helena: Visst är det en rolig idé!

Bia: Just ja, så kanske det är att några som väntat på att det ska bli möjligt att åka skidor tröttnat och istället byggt en hydda!

Lisa: Visst är det smart, upptäcker man plötsligt att man har en massa skidor över som ligger och skräpar är det bara att bygga ett skjul! !:D